הדולר נחלש ל-3.815 ש': "יגיע ל-3.85-3.9 שקלים תוך חודש"

כך מעריך איתן אדמוני, מנהל חדר המסחר במט"ח של בנק ירושלים ■ האירו התחזק וקבע יציג של 4.85 שקלים ■ המטבע היפני נחלש כאשר ברקע ממשלת יפן דוחפת את הבנק המרכזי להקל המדיניות המוניטרית על מנת לבלום התחזקות הין

הדולר קטע רצף של עליות: המטבע האמריקני נחלש ב-0.157% במסחר היום (ה') וקבע שער יציג של ברמה של 3.815 שקלים. בכיוון השני, האירו התחזק ב-0.457% ונסחר ברמה של 4.85 שקלים.

מגמה זו תואמת את המגמה בעולם כאשר הדולר נסחר בהיחלשות של עד 0.4% מול המטבעות העיקריים: האירו והליש"ט. היחלשות הדולר בעולם ובישראל נתמכת על ידי העליות בשוקי המניות, כאשר המשקיעים צוברים יותר ביטחון אודות ההתאוששות הכלכלית ומוכנים להגדיל סיכונים.

נזכיר כי אתמול חלה התאוששות במהלך המסחר בוול סטריט לאחר שדווח כי רשות ני"ע האמריקנית (SEC) אישרה החוק המוכר יותר כ"כניסת מחזיקי המניות" שמקנה למשקיעים המוסדיים כוח גדול באופן משמעותי בבחירות לדירקטוריונים בתאגידים וביכולת המו"מ שלהם מול הנהלות החברות - שייכנס לתוקפה ב-2011. נראה כי המשקיעים שאהבו את ההחלטה התנפלו על השוק והחלו לצבור בו החזקות.

איתן אדמוני, מנהל חדר המסחר במט"ח של בנק ירושלים, אמר היום ל"גלובס" כי הוא אינו רואה בנעילה החיובית בוול סטריט לאחר 4 ימים רצופים של ירידות כהיפוך בשווקים. "זה תיקון טכני חלשלש ומינורי". לדבריו, המצב בארה"ב עדיין עגום לנוכח נתוני מאקרו חלשים: "אני לא צופה שהבורסות שם יתחילו לעלות ולפרוח. אנו רואים כי הדולר משנה את מגמתו בשבוע וחצי-שבועיים האחרונים; לאחר חודשיים של היחלשות, הדולר חוזר להתחזק ולדעתי מגמת ההתחזקות תישאר בתקופה הקרובה".

אדמוני מעריך כי תוך חודש הדולר צפוי להגיע לטווח של 3.85-3.9 שקלים, כאשר במקביל האירו בעולם ייחלש ויגיע לרמת שפל של 1.2 דולר מול אירו. מדמון מדגיש כי ההתחזקות הצפויה בדולר תהיה תקופתית, כאשר הדולר צפוי להמשיך בטווח הבינוני והארוך במגמת ההיחלשות לנוכח המצב הכלכלי העגום בארה"ב והחובות הכבדים שנושא הממשל האמריקני.

לעומת זאת, המטבע היפני נחלש היום בשיעור של 0.05% מול הדולר ל-84.55 ין לדולר, כאשר ברקע להיחלשתו עומדת ההתערבות של ממשלת יפן שדוחפת את הבנק המרכזי של המדינה להקל את המדיניות המוניטרית כחלק מהתוכנית שלה על מנת לבלום את התחזקות הין ולתמוך בכלכלה השברירית.

העיתון היפני אסאהי דיווח היום כי הממשל היפני מגביר את הלחץ על הבנק המרכזי על מנת שינקוט פעולה לפני הפגישה לקביעת המדיניות המתוכננת בחודש הבא, כאשר התחזקותו המרשימה של הין מעוררת דאגה רבה בקרב היצואנים ביפן שחששו מפגיעה בהכנסותיהם בשל שערי החליפין.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]