שלמה זוהר ועדי קייזמן מצרפים גם את אלי רגימוב לאיי.די.או

סגן יו"ר אפי רוסיה לשעבר, השקיע 7.5 מיליון שקל בחברה ■ הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 9.9 מיליון שקל; בשורה התחתונה רשמה רווח רבעוני של 3.2 מיליון שקל

עלייה בשווי ההוגן של נכסי הנדל"ן של חברת איי.די.או בגרמניה, הביאה את החברה שבשליטת עדי קייזמן לרשום רווח בשורה התחתונה. זאת, לראשונה מאז ההסתבכות בעסקת אסים בשנת 2008 - הרפתקה בשוק הנדל"ן במזרח אירופה, ממנה יצאה איי.די.או אשתקד בהפסד כבד.

איי.די.או פועלת היום בתחום הנדל"ן למגורים בגרמניה, תחת חברה משותפת לה ולשיכון ובינוי. החברה מתמקדת בברלין, שם היא רוכשת מבני מגורים ומשכירה אותם. בבעלות הקבוצה 98 נכסי נדל"ן מניב למגורים ולמסחר, בשטח כולל של 205 אלף מ"ר, המניבים הכנסות שנתיות של כ-12 מיליון אירו.

הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 9.9 מיליון שקל, ירידה של 5.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שווי הנדל"ן של החברה שוערך ברבעון השני כלפי מעלה והוסיף להכנסות החברה 9.6 מיליון שקל. זאת, ביחס להפחתה בשווי הנדל"ן בגובה של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה איי.די.או רווח רבעוני של 3.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לאחרונה השלימה החברה גיוס הון ממשקיעים פרטיים בהיקף של 34 מיליון שקל, כאשר למשקיעים ניתנה אופציה להכפיל את היקף ההשקעה, בטווח של 9-15 חודשים. מבין המשקיעים הבולטים, ניתן לציין את דוד פורר, בעל השליטה בחברת ניאופארם; ואת אלי רגימוב, סגן יו"ר אפי רוסיה לשעבר, שהשקיעו 7.5 מיליון שקל כל אחד. יתרת הגיוס התקבלה מעשרה משקיעים שונים. ההקצאות נעשו לפי מחיר מניה של 26.3 אגורות, שגבוה ב-10.5% ממחיר המניה בשוק.

שלמה זוהר, יו"ר בנק דיסקונט לשעבר, שהצטרף לקבוצה ומכהן כעת בתפקיד היו"ר ומחזיק ב-2.5% ממניות איי.די.או, אמר היום ל-"גלובס" כי "גיוס ההון יאפשר לחברה לבצע רכישות חדשות, אשר יעלו את מספר הדירות אותן תחזיק הקבוצה לכ-5,000 בטווח הקצר".