פישר התערב אך הדולר נחלש: "הוא יצטרך לקנות 200 מ' ד'"

למרות שבנק ישראל קנה היום עשרות מיליוני דולרים, הדולר ממשיך לאבד גובה ■ יוסי פריימן: "אין בהתערבות כדי לשנות את מגמת הירידה"

השקל ממשיך להתחזק כשהעליות בבורסות מסביב לעולם והעלייה ברצון לקחת סיכונים מחזקת את המטבעות הנחשבים למסוכנים יותר בעולם, ביניהם השקל הישראלי. זאת, למרות שהבנק ישראל שב להתערב היום במסחר ורכש עשרות מיליוני דולרים.

הדולר היציג נקבע היום על 3.788 שקלים, ירידה של 0.26% . האירו ירד ב-0.05% לרמה של 4.86 שקלים. יוסי פריימן, מנכ"ל חברת פריקו, מעריך שהתערבות פישר לא תחזק את הדולר וכי הוא ימשיך להיחלש.

"המסחר במט"ח בזירה המקומית מאופיין היום בניתוק הקשר בין שער הדולר-שקל לעומת יציבותו של המטבע האמריקני בעולם", אומר פריימן. "בהתערבות המוגבלת של בנק ישראל אין ממש כדי לשנות את מגמת הירידה לרמה של 3.78 שקלים לדולר או פחות מכך. בנק ישראל יידרש בעתיד הקרוב להתערב בהיקף של 200 מיליון דולר לפחות בכדי לשנות את המגמה".

המסחר באסיה התנהל הבוקר (ה') במגמה חיובית בולטת ברקע עליות השערים החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, כשמדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 זינקו בעד 3%. המשקיעים בניו יורק התעלמו מנתון עגום משוק העבודה ובחרו להתמקד במדד מדד מנהלי הרכש לסקטור היצרני,אשר הצביע על כך שהכלכלה האמריקנית לא מידרדרת כל כך מהר למיתון והפעילות היצרנית דווקא מצביעה על המשך ההתרחבות הכלכלית.

בגזרת המאקרו, הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הודיע היום כי הריבית בגוש נותרה על כנה ברמת שפל של 1%. המשקיעים יתמקדו בדבריו של נגיד הבנק, זאן קלוד טרישה שיפורסמו בשעה הקרובה. טרישה צפוי לאשר כי ה-ECB ימשיך לנקוט במגוון אמצעים מיוחדים שישמרו על רמת הנזילות בשוק עד סוף שנת 2010, בעודו צפוי להתייחס בזהירות לנתוני הצמיחה החזקים שפורסמו באיחוד האירופי ברבעון השני. נתונים אלו צפויים להתפוגג בחודשים הקרובים על רקע ההאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב, כך מעריכים הכלכלנים.

בארה"ב התפרסמו נתוני הדרישות השבועיות לדמי אבטלה, שרשמו ירידה ל-472 אלף לעומת צפי ל-476 אלף, ולאחר מכן מכירות של בתים וההזמנות ממפעלים.

מחר (15:30 שעון ישראל) יתפרסם הנתון החשוב משוק העבודה, על ההוספה או גריעה ממספר המשרות במשק האמריקני בחודש אוגוסט, כשהצפי הוא לירידה של כ-110 אלף משרות.

[לאתר המט"ח]