שטייניץ: ועדת ששינסקי עושה "עבודה יסודית, רצינית ומקצועית"

מלכיאור לשטייניץ: "מטרתנו להבטיח שדברים שהתרחשו בתחילת העשור, בשנת 2002 כאשר ישראל נכנעה ללחצים אמריקאים לא יחזרו על עצמם"

ועדת ששינסקי לבחינת המיסוי על הנפט והגז עושה "עבודה יסודית רצינית ומקצועית" כך אמר היום שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, במהלך פגישה עם הרב מיכאל מלכיאור, מייסד פורום "פעולה אזרחית" התובע להעלות את חלקה של המדינה ל-80 אחוז מההכנסות.

שטייניץ אמר כי הוא "משוכנע שהמעורבות של הרב מלכיאור בנושא נובעת מאכפתיות ומאזרחות טובה" אך הוסיף כי אין לראות בעצם הסכמתו לפגישה עדות לתמיכתו בדרישותיו של מלכיאור.

לדבריו "אני חש שזוהי חובתי לקבל אותו לפגישה, בדיוק כפי שבעבר נפגשתי עם יצחק תשובה, נובל אנרג'י וגורמים נוספים". הפגישה התקיימה ביוזמת הרב מלכיאור ששימש בעבר חבר כנסת ומנהיג תנועת מימד.

מלכיאור אמר לשטייניץ כי "האינטרס הכללי הרחב הוא זה שהנחה אותנו להקים פורום פעולה אזרחי ציבורי בנושא היקף המיסים שתקבל מדינת ישראל מתגליות הגז. אנו מייצגים ציבור גדול ורחב מכל הארץ שחתם על העצומה ואף הסכים להתנדב לפעולה. מטרתנו להבטיח שדברים שהתרחשו בתחילת העשור, בשנת 2002 כאשר ישראל נכנעה ללחצים אמריקאים לא יחזרו על עצמם. בהגדלת היקף המיסים והתמלוגים קיימת הזדמנות נדירה לחולל מפנה חברתי בישראל ולכן בפעם הזו חייבים לעשות את הדברים בצורה מושכלת".

שטייניץ אמר בתגובה כי "נכנסנו לפני מספר חודשים לבחינה מקיפה של המדיניות הפיסקאלית בנושא הנפט והגז לאחר ש-60 שנה לא עסקו בנושא. הוועדה בראשותו של פרופ' איתן ששינסקי עושה עבודה יסודית רצינית ומקצועית".