אבו מאזן לא פורש מהמו"מ: "לא נגיב מיד על תום ההקפאה"

(עדכון) - אבו מאזן התייחס לראשונה להחלטת נתניהו שלא לחדש את צו ההקפאה ואמר: "לא נגיב בצורה מידית, נלמד את ההשלכות"

אמש בחצות פג תוקף הצו המורה על הקפאת הבנייה בשטחים. היום (ב') הגיב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להאריך את תוקף ההקפאה. הוא נשא דברים במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בפריז.

את מסיבת העיתונאים פתח סרקוזי, שאמר כי הערב ידון עם נתניהו על תוצאות הפגישה בינו לבין אבו מאזן. נשיא צרפת קרא "למצוא פתרון מיידי למבוי הסתום שנוצר ולמצוא נוסחה להמשך השיחות". הוא אמר כי "על שני הצדדים לקחת אחריות ולא לנקוט בצעדים שעלולים להביא להפסקת השיחות".

אבו מאזן אמר כי "מאז היום הראשון שפגשתי את הנשיא סרקוזי לא היו בינינו אי הסכמות, וזאת משום שאנו מבינים את המדיניות הצרפתית והיא לשאוף לשלום צודק במזה"ת והקמת מדינה פלסטינית עצמאית. אנו רוצים שצרפת ומדינות המערב לא רק יתמכו אלא ישחקו תפקיד פעיל בתהליך השלום".

"דנתי עם הנשיא סרקוזי על השיחות האחרונות עם ישראל, ועל המטרות אליהן אנו מכוונים. הגענו עם הצרפתים בכל השיחות שלנו עד היום להסכמה שההתנחלויות חייבות להיפסק ומיד", הוסיף יו"ר הרשות. "לא נגיב בצורה מיידית, נלמד את ההשלכות של ההחלטה הישראלית בצורה בוגרת ויחד עם מנהיגי מדינות ערב. רק לאחר הפגישות האלה נוכל לקבוע מה יהיה הצעד הבא שלנו".

שאלת אחת העיתונאיות ענה: "כולם רוצים שלום, אך ישנם קשיים. לכן אנו רוצים שיהיה גוף שיפקח על המשא ומתן".

בתוך כך, קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, לאבו-מאזן להפסיק את המשא ומתן עם ישראל בעקבות חידוש הבנייה הישראלית בהתנחלויות. "נתניהו הוא לא האיש שיוכל להביא שלום לאזור", אמר משעל במהלך כינוס של הפרלמנט הערבי בדמשק.

הבוקר: חידוש הבנייה בהתנחלויות

הלילה נמשכו המגעים בין וושינגטון לירושלים ובין הנציגים השוהים בניו יורק, אך עד כה סירב רה"מ לדרישת הפלסטינים והאמריקנים להאריך את תוקף ההקפאה. עם זאת קרא נתניהו למתנחלים לנהוג באחריות ולשמור על פרופיל נמוך.

למרות ההתנגדות הנחרצת של הפלסטינים להמשך ההקפאה, לפחות בשבוע הקרוב אין הם מתכוונים להכריז על פיצוץ השיחות, בתקווה שבזמן הזה יימצא פתרון למשבר. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהגיע אמש לפריז, אמר כי "לישראל יש בחירה אחת - או התנחלויות או שלום. אם ישראל תבחר בשלום נמשיך בשיחות ואם היא לא תבחר בשלום, זה יהיה בזבוז זמן והחמצה של הזדמנות".

הבוקר צפויים המתנחלים לחדש את הבנייה, בין היתר, בשבי שומרון, שערי תקווה, אורנית, יקיר, רבבה, קדומים, כרמי צור וקריית ארבע. כמו כן, מחר מתוכננת הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בבית חגי.

עודד רביב, ראש מועצה מקומית אפרת שוחח עם חדשות 2 הבוקר. "אני מקווה שנתחיל לראות בקרוב את העבודה מתחילה להתבצע כאן", אמר רביב. "מציאות ההקפאה יצרה בעיות שלא היו קיימות בעבר - יש מצב של מוצר פגום, הבנקים מפחדים להיכנס לעסקאות והיזם צריך להתגבר על מכשולים נוספים".