אובמה על עזיבתו של עמנואל: הוא תמיד היה שם בשבילי

לאחר הודעתו של רם עמנואל כי הוא עוזב את תפקידו, כינס נשיא ארה"ב ברק אובמה מסע"ת בה התייחס לדברים ■ "רם עמנואל הוא איש בעל יכולות, הוא הקריב מעצמו לא מעט למען אמריקה"

בנאום מחויך למדי, התייחס לראשונה נשיא ארה"ב ברק אובמה לעזיבתו של ראש הסגל שלו, רם עמנואל. "ברוכים הבאים להודעה המיותרת אי פעם של נשיא ארה"ב", פתח אובמה, "זהו יום חמוץ מתוק בשבילנו כאן בבית הלבן. מצד אחד אנחנו עצובים שרם עוזב אותנו, אבל אנחנו שמחים שהוא לוקח אתגר חדש".

הנשיא אובמה דאג לשבח את כישוריו של עמנואל, שיתמודד בקרוב על ראשות עיריית שיקגו. "עמדנו בזמנים קשים: היינו צריכים לעבוד על רפורמת הבריאות, החינוך והכלכלה, ידעתי שאני צריך מישהו שיקריב את עצמו למשימה - רם היה האיש הזה". אובמה הודיע על מחליפו של עמנואל, מקורבו פיט ראוס.

ראש הסגל לשעבר, ומעתה המועמד לראשות עיריית שיקגו רם עמנואל, עלה לנאום מיד לאחר נאומו של הנשיא אובמה. "גם לי זהו יום חמוץ מתוק, אבל אני שמחי לחזור הביתה לעיר מגוריי - שיקגו", עמנואל, שיזכה בוודאי לתמיכתו של ברק אובמה, יליד שיקגו, בהתמודדות על ראשות העירייה, הוסיף כי הוא בעיקר שמח לחזור למשפחתו.

"שירתתי אותך אדוני הנשיא", אמר עמנואל, "אבל הייתי שם גם כחבר וראיתי אותך בזמנים קשים: כאשר היית צריך לכתוב מכתב למשפחה שאיבדה את בנה בשדה הקרב, כאשר הכלכלה שלנו עמדה בפני קריסה וראיתי מנהיג אמיץ וקשוח". עמנואל סיכם את דבריו במילות תודה לנשיא, לצוות הבית הלבן ולמשפחתו.