שותף מנהל במשרד צבי אגמון: "לא בריא להיות משרד בוטיק"

משרד צבי אגמון צירף 6 עורכי דין חדשים ■ עו"ד אבי פורטן: "ההון האנושי הוא החשוב ביותר"

לפני מספר חודשים עבר משרד עורכי הדין צבי אגמון זעזוע קשה. עו"ד שניאור חשין, בנו של אחד ממייסדי המשרד, סגן נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין, נהרג בתאונת פגע וברח.

אגמון והשופט חשין היו שותפים במשרד במשך שנים, ובין היתר ייצגו באמצע שנות ה-80 את אנשי השב"כ בפרשת קו 300. גם שניאור חשין עצמו התמחה במשרד אגמון והוסמך לעורך דין, אך בהמשך זנח את המקצוע, ועד למותו הטרגי עסק לפרנסתו בתיירות ובספורט אתגרי.

26 שנה חלפו מאז ייסדו מישאל חשין וצבי אגמון את המשרד. ברבות השנים מונה חשין לשופט בעליון וניהל קריירה מזהירה בתפקיד זה. במקביל זהרה גם הקריירה של אגמון כעורך דין פרטי, ומשרדו היה לאחד המובילים בארץ בתחום הליטיגציה האזרחית-מסחרית.

לדברי עו"ד אבי פורטן, שותף מנהל במשרד צבי אגמון, על אף שהעבודה המשותפת בין חשין לאגמון הסתיימה לפני שנים רבות, נשמר במשרד המטען הגנטי המיוחד שעיצבו השניים ביחד עם הקמתו.

"בעת שאנו מגייסים עובדים חדשים, אנחנו מקפידים על עורכי דין ברמה המקצועית הגבוהה ביותר", אומר פורטן, "ולא פחות חשוב לנו שהם יהיו אנשים איכותיים עם מודעות חברתית גבוהה המתאימים ל-D.N.A. המיוחד של המשרד, שעוצב על-ידי המייסדים, ד"ר חשין וצבי אגמון".

בשנים האחרונות התעצם מאוד קצב גידולו של משרד אגמון. ב-4 השנים האחרונות שילש המשרד את גודלו מ-13 ל-40 עורכי דין ומ-3 שותפים ל-10 לשותפים, ובחודשיים האחרונים הצטרפו למשרד 6 עורכי דין נוספים.

"לא נכון להיות משרד בוטיק"

עו"ד מירב אביטל-מגן הגיעה מרשות ניירות ערך, שם שימשה כראש תחום משפטי ביחידת מכשירים פיננסיים.

עו"ד נדב צימרמן הצטרף למשרד לאחר שעבד כעורך דין במשרד נחום פינברג, ויעסוק בליווי עסקאות, במתן שירותים ובייעוץ שוטף בתחום המסחרי.

למחלקת הנדל"ן הצטרפה עו"ד ליטל שפירא, שהגיעה ממשרד אהוד פורת.

עו"ד הראלי מזרחי הצטרפה לאגמון אחרי שהתמחתה בפרקליטות המדינה, ועו"ד יותם קוולר, שהחל את דרכו במשרד אגמון כמתמחה, הצטרף למשרד לאחר הסמכתו.

לדברי עו"ד פורטן, "קצב הגידול המהיר של המשרד נובע מגישה הגורסת כי לא בריא ולא נכון להיות משרד בוטיק שעוסק ב-2-3 תחומים מוגדרים וצרים, ונכון יותר להרחיב את תחומי העיסוק. לפני 4 שנים החליט עו"ד אגמון להגדיל את מספר השותפים במשרד מצד אחד, ומצד שני להרחיב את תחומי הפעילות של המשרד. מימוש ההחלטה הזו התבטא בצירופם של מספר שותפים מתוך עורכי הדין הוותיקים במשרד, ובהקמתה של מחלקת תכנון, בנייה ונדל"ן בראשותי ובראשות עו"ד אייל מאמו.

"כעבור שנתיים הוקמה מחלקה חדשה נוספת, מחלקת בנקאות ופיננסים, שבראשה עומדת עו"ד יונה גושן. לפני כ-3 שנים פתח המשרד סניף בתל-אביב, נוסף על הסניף הירושלמי הוותיק. כיום מונה מחלקת תכנון, בנייה ונדל"ן באגמון 12 עורכי דין, המתחלקים בין הסניפים בירושלים ובתל-אביב.

"בשוק יש הצפה"

"3 המהלכים האלה - צירוף שותפים חדשים, הרחבת תחומי הפעילות ופתיחת הסניף בתל-אביב - הגדילו את היקף הפעילות של המשרד וחייבו גיוס כוח-אדם. במקביל לפתיחת המחלקות החדשות, הורחבה פעילות הליבה של המשרד - העיסוק בליטיגציה ובדיני הגבלים עסקיים. הפעילות בתחומים אלה התפתחה והתחזקה במקביל להתפתחות המחלקות החדשות".

- באיזה תיקים בולטים עסק המשרד בתקופה האחרונה?

עו"ד פורטן: "תיקים בולטים של המשרד בשנתיים האחרונות היו, למשל, ייצוג ועדת וינוגרד בבג"ץ, ייצוגו של אריה דרעי בניסיונו לרוץ לראשות עיריית ירושלים, ערעורו של עו"ד ישראל פרי לעליון, ייצוג שופרסל ומנכ"לה אפי רוזנהויז בכתב האישום נגדם בגין עבירות על הגבלים עסקיים, ייצוג בנק הפועלים בתביעה הייצוגית נגד הבנקים בטענה לתיאום עמלות, ייצוג דן מרידור בתיק נגדו בנוגע לשכר שקיבל עבור ייצוגו של ארקדי גאידמק, ייצוג חברת נובל אנרג'י מול ועדת שישינסקי לקביעת תמלוגי הגז ועוד".

- כיצד אתם בוחרים את עורכי הדין החדשים שאתם מגייסים למשרד?

"הדרך שבה אנחנו מגייסים עורכי הדין היא שילוב של מספר אפשרויות: לעתים מדובר, כמקובל, בתוצאה של מילוי צורך ספציפי, כשבמחלקה מסוימת יש עומס, והיא זקוקה לתגבור. אך לעיתים מדובר בניצול הזדמנות. כשאנחנו רואים שיש עורך דין טוב במיוחד שמחפש עבודה, גם אם אנחנו לא בדיוק מחפשים עורך דין כזה בדיוק באותו הרגע - נשתדל לחטוף אותו ולנצל את ההזדמנות.

"כך, למשל, צורף עו"ד דעואל הלאי לפני חצי שנה למשרד. הוא עורך דין ותיק עם הרבה ניסיון שעוסק בליטיגציה מורכבת ובנדל"ן, אף שלא חיפשנו עורך דין עם ותק של 15 שנה. כך שגיוס כוח-האדם אצלנו לא נעשה על-פי הפרופיל הרגיל של המשרדים שמחפשים עורך דין מסוים לתחום מסוים.

"מצד אחד, בשוק יש הצפה, ובערך כל אדם שלישי בישראל הוא עורך דין; אבל מצד שני, עורכי דין מצטיינים הם עדיין מצרך מבוקש מאוד, ואם אתה מאתר הזדמנות, אז עדיף לגייס את הבן-אדם גם אם אתה לא נזקק לו באותו רגע למשימה ספציפית. ההון האנושי הוא החשוב ביותר, שבסוף יחזיר את ההשקעה".