מהומה בנצרת: מנהלת ביה"ס הותקפה באבנים; יס"מ הוזעק

תלמידים וחברים בוועד ההורים בביה"ס "מקיף עין מאהל" קיבלו את פניה של מנהלת, שמונתה ע"י משרד החינוך, ביידוי אבנים וביצים ■ 4 שוטרים נפצעו קל

קבלת פנים אלימה: מנהלת בית הספר, שהחלה היום את תפקידה בכפר עין מאהל בצפון, התקבלה הבוקר על ידי תלמידיה באבנים וביצים. 4 שוטרים, שליוו את המנהלת ומספר תלמידים וחברים בוועד ההורים נפצעו קל.

הלימודים בבית הספר "מקיף עין מאהל", בו לומדים 1,500 תלמידים, הושבתו מתחילת שנת הלימודים, לפני כחודש. יו"ר המועצה וועד ההורים מתנגדים למינוי מנהלת מטעם משרד החינוך. לטענתם, תושב הכפר, זכה במכרז לנהל את בית הספר, אך משרד החינוך שינה את התוצאות.

לפני כשבוע, החליט ועד ההורים להשיב את הלימודים בכפר לסדרם. המנהלת הלא רצויה הגיעה ליום הראשון שלה מלווה בניידת משטרה, כוח יס"מ ומאבטח אישי שהוצמד אליה מטעם משרד החינוך. התלמידים שציפו למנהלת, החלו, כאמור, ליידות אבנים וביצים לעברה ולעבר מלוויה.

צוות היס"מ פיזר את המפגינים באמצעות רימוני עשן. במהומות נפגעו ארבעה שוטרים שלא נזקקו לפינוי לטיפול רפואי ומספר תלמידים והורים מהכפר. למקום הוזעקו חמישה אמבולנסים של מד"א. נהג אמבולנס, שסרב להיכנס לשטח בית הספר ללא ליווי משטרתי, הותקף ומפגינים ניפצו את שמשת האמבולנס שלו.

"המנהלת לא תיכנס לבית הספר גם על גופתי המתה", אמר יו"ר מועצת עין מאהל לחדשות 2. "המשטרה עשתה פוגרום, רק חסר היה שישתמשו במטוסי F16 להפציץ את בית הספר".

רפ"ק דורון מלכה, דובר מחוז עמקים אמר כי במשטרה "רואים בחומרה כל מעשה אלימות כנגד אנשי חינוך ואנשי משטרה. נמצה את דין עם המעורבים ונפעל ביד קרשה כנגד מפירי החוק".

משרד החינוך מסר בתגובה לאירועים, כי "מנהלת בית הספר נבחרה על פי כישוריה המקצועיים ובהתאם למכרז. אין בכוונת משרד החינוך לתת יד לכפייה אלימה של הורים ותלמידים. המשרד מגנה כל גילוי של אלימות כלפי אנשי חינוך ויפעל באמצעים העומדים לרשותו".