מזרחי-טפחות: "בנק הפועלים מעתיק מאיתנו מוצרים בשיטתיות"

הבנק שלח מכתב לעורך הפטנטים מטעם הבנק, שמתריע מפני ניסיון העתקה של "מזרחי טפחות LIVE" ■ הפועלים בתגובה: "מדובר בניסיון לפרסום עצמי שאין מאחוריו ולא כלום"

בנק מזרחי-טפחות מבקש "להגן על זכויות הקניין שלו ב'מזרחי טפחות LIVE' בשל החשש כי בנק הפועלים מתכוון להעתיקו בחודשים הקרובים". הבנק מודיע היום (ג') כי שלח מכתב לעורך הפטנטים מטעם הבנק, שמתריע מפני ניסיון העתקה של הקונספט שהושק במזרחי-טפחות לפני כשנתיים. במכתב מציין מזרחי כי "זו לא הפעם הראשונה שבנק הפועלים מעתיק מוצרים של מזרחי-טפחות". מזרחי טפחות גם הגיש ב-2008 בקשה לרשם הפטנטים הישראלי לרישום פטנט על "מזרחי-טפחות LIVE".

הקונספט נועד לתת מענה ללקוחות שלא מצאו פיתרון ראוי והולם לצרכיהם בבנקאות הסניפית-המסורתית או בבנקאות הישירה. לדברי הבנק, "התגובות הנלהבות שהגיעו מהלקוחות, ממומחים לבנקאות, מעיתונאים, מהציבור הרחב ואפילו מן המתחרים לא הותירו ספק בדבר הצלחתו הגדולה של המהלך, ותרומתו האדירה לתדמיתו של הבנק ולמיצובו כבנק חדשן, מתקדם ומוביל".

"הפועלים ניסה לנכס לעצמו קניין שאיננו שלו"

לדברי מזרחי, כאמור, בנק הפועלים העתיק מוצרים של הבנק - "רק בשנה האחרונה היו שני אירועים שבהם 'השיק' בנק הפועלים מוצרים שכל כולם מבית מדרשו של מזרחי-טפחות. עוד ב-1999 השקנו את 'אוברדראפט בלי ריבית' - המאפשר קיזוז בין יתרות הזכות והחובה בחשבון הלקוחות, והנה לפני מספר חודשים הודיע בנק הפועלים על שירות 'חדשני', המאפשר ללקוחותיו ליהנות מקיזוז בין יתרות הזכות והחובה בחשבונם. כך, ניסה לנכס לעצמו קניין שאיננו שלו ולזכות באהדת לקוחותיו באמצעות מוצר שפותח ויוצר בבנק אחר", נכתב במכתב.

בנוסף, טוענים במזרחי-טפחות כי במשך שנים ארוכות שיווק בנק הפועלים ללקוחותיו כרטיסי אשראי של חברת ישראכרט ומעולם לא מיתג אותם תחת שמו. "וראה זה פלא - חודשים ספורים לאחר שהשקנו, באמצעות אותה חברה, שהיא ספק שירותים שלנו וחברה-בת של בנק הפועלים, את כרטיס האשראי הנושא את שמו של מזרחי-טפחות ועליו סמלו המסחרי, 'נזכר' פתאום בנק הפועלים כי מדובר ברעיון טוב, והחל לשווק כרטיסי אשראי עם מיתוג של הבנק עליהם, בלי להזכיר כמובן ממי העתיק", לשון הטענה.

מזרחי טוען כי לא מדובר במקריות אלא בהתנהלות מתוכננת בקפידה שבמסגרתה ההעתקה הופכת לשיטה. "מדוע לטרוח על מוצרים ושירותים ייחודיים משלך אם אפשר, בלי שום בעיה, להעתיק את המוצרים של הבנק השכן, ולשווק אותם לציבור הלקוחות כמוצרים חדשניים כביכול?".

מדוברות בנק הפועלים נמסר בתגובה, כי "מדובר בניסיון לפרסום עצמי שאין מאחוריו ולא כלום".