נדחתה עתירתו של יגאל עמיר להקל בתנאי מעצרו

כך דווח בגלי צה"ל ■ השופט קבע כי עמיר חרג מהנהלים וניצל לרעה את הזכות שניתנה לו לקיים שיחות טלפון, אסר עליו להתפלל במניין, והוסיף כי ימשיך להיאסר עליו לקיים קשר עם אחיו חגי

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה דחה היום (ג') את עתירתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, להקל בתנאי מאסרו ולבטל את סיווגו כאסיר ביטחוני. השופט קבע בין השאר כי עמיר חרג מהנהלים באופן חמור וניצל לרעה את הזכות שניתנה לו לקיים שיחות טלפון.

בהחלטה נכתב כי "קיים צורך ממשי לפקח על השיחות שמנהל העותר ולהגביל את רשימת היעדים שלהן למען שמירה על ביטחון המדינה. אין ממש בטענותיו של עמיר כי הוא מופלה לרעה. החלטות שירות בתי הסוהר בעניינו הן סבירות וענייניות", לשון הפסיקה.

כמו כן הנחה בית המשפט להמשיך למנוע מעמיר להתפלל יחד עם אחיו, חגי.

עמיר ביקש לשנות את תנאי הביקורים שנקבעו לו ולאפשר לאחיו חגי לבקרו, לבטל את האיסור על אחיו עמיתי לבקרו וכן לאפשר לילדי אחיו ואחיותיו לבקרו. ואולם, בית המשפט הזכיר כי ביקוריו של אמיתי עמיר נאסרו לאחר ששב"ס הגדיר את האח "פסול כניסה", בעקבות חומר מודיעיני שהוצג לגביו לבית המשפט.

חגי עמיר מרצה אף הוא עונש מאסר, ומוגדר גם כן אסיר ביטחוני. בית המשפט דחה את הבקשה לקשר עימו "בשל הסכנה הטמונה בעצם ההתקשרות שבין האחים - סכנה שמומשה על-ידם בעבר, החליט השב"כ שלא לאפשר קשר ביניהם, ובכלל זה קשר טלפוני".

כמו כן, בית המשפט דחה את בקשתו של עמיר להתפלל במסגרת מניין, בשל היותו אסיר המצוי בהפרדה, וזאת לאור הסיכון הנשקף ממנו לביטחון המדינה ולאור הצורך להגן על שלומו מפני האסירים האחרים.

"שיקולי הביטחון גוברים על קיום המצוות, כאשר קיימת סתירה ביניהם בין כתלי בית הסוהר", כך נקבע.