"לאפורטה מימן 1,644 כרטיסים ל-U2 מהחשבון של ברצלונה"

נמשכות ההאשמות בין הנשיא החדש של ברצלונה, סנדרו רוסל, לנשיא היוצא, ז'ואן לאפורטה ■ לאפורטה מתכוון להילחם בהחלטת האסיפה הכללית לתבוע אותו על פרסום דו"חות כוזבים

"הניסוח המחודש של הדו"חות הכלכליים של ברצלונה הוא גס ולא הוגן. אני עומד לחלוטין מאחורי הדו"חות עליהם אני ואנשי ההנהלה שלי חתמנו". את הדברים האלו אמר היום (ב') בצהריים ז'ואן לאפורטה, נשיאה הקודם של ברצלונה, בעקבות ההתפתחויות במועדון בימים האחרונים.

כזכור, האסיפה הכללית של ברצלונה החליטה בשבת להביא את לאפורטה ואנשי ההנהלה בתקופתו לבית המשפט, על מנת שיספקו הסברים להפסדי העתק של המועדון בקדנציה שלהם. ההחלטה התקבלה ברוב של 468 שהצביעו בעד, מול 439 נגד (113 "סוסיוס" נמנעו). הנשיא הנוכחי, סנדרו רוסל, אמר כי מדובר "בהחלטה החשובה בתולדות ברצלונה".

ההחלטה התקבלה בעקבות בדיקותיו של רוסל, שהזמין דו"ח עצמאי על חשבונותיה של בארסה אחרי שנכנס לתפקיד ביולי. הבדיקה בוצעה על-ידי פירמת רואי החשבון KPMG, ונמצא בה כי המועדון רשם הפסד נקי של 77.1 מיליון אירו בעונה החולפת. זאת בניגוד לדו"חות הרשמיים של ברצלונה, שהתפרסמו בימי כהונתו האחרונים של לאפורטה במועדון והצביעו על רווח של 11 מיליון אירו.

מסעדות, מועדונים, מטוסים פרטיים

לאפורטה הודיע היום כי יגיש ערעור על ההחלטה של האסיפה הכללית להגיש נגדו תביעה. לאפורטה טוען שרוסל "הפר את הזכות שלי ושל ההנהלה שלי להגן על אמינות הדו"חות שהגשתי, זכות שיש לי כנשיא לשעבר". לאפורטה טוען כי העובדה שלא קיבל "הזדמנות הוגנת" להגן על הדו"חות שלו במפגש האסיפה ביום שבת, הופכת את ההצבעה שנערכה לאחר מכן ללא חוקית.

מלבד הדו"חות הכוזבים לכאורה, רוסל טוען ל"בזבוזים של לאפורטה והחונטה שלו על מסעדות, מטוסים פרטיים, מועדוני לילה, בשמים ומה לא בשווי כולל של 6.5 מיליון אירו מקופת המועדון בשבע שנות הנשיאות שלו". חלק מהבזבוזים של לאפורטה כללו רכישת 1,644 כרטיסים להופעה של להקת U2, שהתקיימה באצטדיון הקאמפ נואו, במחיר של 90 אלף אירו; לגמר הצ'מפיונס ליג ב-2009 ברומא, שבו זכתה ברצלונה, רכש לאפורטה 1,518 כרטיסים במחיר של 613 אלף אירו; ואפילו לפיינל-פור האחרון של היורוליג בפאריז החליט הנשיא לשעבר לממן כרטיסים בשווי 177 אלף אירו.

עם זאת, ההוצאה העיקרית שבעקבותיה באים בטענות ללאפורטה היא "טיסות שלא קשורות לפעילות הכדורגל של המועדון" - בשווי 5 מיליון אירו.