אירופה תחת מתקפת טרור? חשש לפצצה במשרדה של מרקל

(עדכון) - חפץ החשוד כפצצה התגלה בשעות אחר הצהריים במשרדה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפרלמנט הגרמני ■ מוקדם יותר , 7 מטעני נפץ נשלחו ל-6 מוקדים שונים ביוון

נתיבי הדואר של אירופה ממשיכים להיות על הכוונת: רשויות הביטחון בגרמניה הודיעו היום כי חבילה חשודה נמצאה היום במשרדה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

צוות חבלנים שהוזעק למקום החל לבחון את החבילה, שלא התפוצצה, ומסר כי לא היו נפגעים. עם זאת, עדיין לא נשללה האפשרות שמדובר בפצצה ובמקום הועלתה רמת הכוננות. מקור שסירב להזדהות צוטט כשאמר שהחבילה עצמה הייתה עשויה להתפוצץ אם לא הייתה מטופלת בהקדם.

מהמשטרה המקומית נמסר כי מרקל לא הייתה במשרדה כאשר הפצצה התגלתה. כוחות גדולים של משטרה עושים כעת את דרכם למקום והתנועה באזור נסגרה לכלי רכב. "כל עוד לא נשלול שמדובר בחפץ חשוד, הכוננות ממשיכה להיות גבוהה", אמר דובר המשטרה המקומית.

החבילה התגלתה בסריקה שגרתית של הדואר הנכנס במשרדה של הקנצלרית, כאשר סורק הביטחון החל לפתע לצפצף. מבחינת החבילה עלה כי כתובת השולח שהופיעה עליה הייתה "משרד הכלכלה ביוון". עם זאת, עדיין לא ברור אם החבילה אכן הגיעה מהמדינה.

גל טרור באתונה: 7 מטעני נפץ נשלחו ל-6 מוקדים שונים

כוננות שיא באירופה: מעטפת נפץ התפוצצה בשעות הצהריים בשגרירות שוויץ הממוקמת באתונה, יוון. דקות ספורות אחר-כך פצצה נוספת התגלתה בשגרירות של בולגריה. גם בשגרירות צ'ילה ומול בית הפרלמנט התגלו חפצים חשודים שנחשדו כפצצות. למעט פצועה קל אחת בשגרירות שוויץ, לא התקבלו דיווחים נוספים על פצועים.

מעט לאחר מכן הגיעו דיווחים נוספים - הפעם על מעטפת נפץ שהתפוצצה בשגרירות רוסיה וכן התקבל דיווח על מעטפה שנמצאה בחברת שליחויות ויועדה לשגרירות גרמניה בעיר.

משטרת יוון נכנסה לכוננות שיא בעקבות האירועים האחרונים, והוציאה התרעה לכל המוסדות הדיפלומטיים לנקוט במשנה זהירות מחשש לניסיונות פיגוע. קיימת הערכה כי חבילות נפץ נוספות הגיעו לשגרירויות אחרות שיכולות להיות גם הן יעד לפעילות טרור.

בשעות הצהריים המוקדמות התקבל הדיווח על פיצוץ שאירע בשגרירות שוויץ שבאתונה. ככל הנראה מעטפה ובה חומר נפץ שנשלחה למקום התפוצצה בשטח המבנה. "לא היו כל התרעות מקדימות בטלפון", אמר שוטר מקומי לאחר הפיצוץ.

אתמול: 3 מטענים אותרו

זמן קצר אחר-כך דווח על פצצה נוספת שהתגלתה הפעם בשגרירות בולגריה בעיר. חומר הנפץ נלקח מהמקום במהירות והועבר לפיצוץ מבוקר. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שעה קלה לאחר מכן דיווחו רשויות הביטחון במדינה על ניטרול חפץ חשוד נוסף, הפעם מול בית הפרלמנט. כעבור זמן קצר מצאו החבלנים עוד חבילה חשודה, הפעם בשגרירות צ'ילה.

אמש נתפסו באתונה שלוש מעטפות נפץ שיועדו לפגוע בשגרירות מקסיקו, הולנד ובנשיא צרפת ניקולא סרקוזי. המשטרה המקומית שהחלה בחקירת האירוע עצרה שני אנשים עד כה בחשד למעורבות בפרשה. על פי דובר המשטרה היוונית, לארגון אל-קאעידה אין כל קשר לחבילות הנפץ שאותרו.