ייגמר במלחמה? איראן תמפה את שדות הגז והנפט במזה"ת

שגריר איראן בלבנון: "האזור שבו תתבצע הפעילות האיראנית הוא שדה נפט ששלושה רבעים ממנו שייכים ללבנון, ורבע לישות הכובשת שכבר החלה בפעולות לניצולו"

איראן תתחיל בקרוב בפעילות אקספלורציה בשדה נפט הנמצא בשליטת לבנון וישראל. כך הכריז אתמול (א') שגריר איראן בלבנון. מדובר בפעילות המתבססת בעיקר על עריכת סקרים ססמיים תת-ימיים, במטרה למפות מבנים היכולים להיות מאגרי נפט וגז טבעי.

דבריו של השגריר האיראני באים בעקבות הודעות של איראן על כניסתה לפעילות בתחום חיפושי הנפט והגז בלבנון. ב-3 באוקטובר הודיע שר הנפט האיראני כי ארצו חתמה עם לבנון על הסכמים לפיתוח שדות נפט וגז ולהקמת תעשיית זיקוק במדינה.

לפי דיווח אתמול בכלי תקשורת מערביים אמר השגריר גזנפהאר רוקנאבאדי (Ghazanfar Roknabadi), כי האזור שבו תתבצע הפעילות האיראנית הוא "שדה נפט ששלושה רבעים ממנו שייכים ללבנון, ורבע לישות הכובשת (ישראל ע.ב.)". השגריר לא ציין מה שמו של השדה, אך אמר כי ישראל כבר החלה בפעולות לניצולו.

לדבריו, "הפרלמנט (הישראלי) הביע את התנגדותו למעורבות שלנו בלבנון, אבל פקידי ממשל לבנוניים קיבלו בברכה את השתתפותנו בפעילות אקספלורציה במדינה". "גלובס" דיווח באוקטובר כי לבנון פנתה לאו"ם בדרישה לקבוע את הגבול הימי בינה לבין ישראל. הדרישה מבוססת על מעורבות האו"ם בקביעת הגבול היבשתי בין ישראל ללבנון לאחר יציאת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000 (הקו הכחול).