הפרקליטות להנגבי: לא נצהיר כעת אם נתנגד לחזרתך לפוליטיקה

סנגורי צחי הנגבי, שהורשע בעדות שקר, דרשו שהפרקליטות תבהיר את עמדתה בנושא לפני הכרעת בית המשפט בשאלת הקלון ■ הפרקליטות:" הבקשה איננה במקומה"

פרקליטות המדינה מסרבת להצהיר אם תסכים לחזרתו של ח"כ צחי הנגבי למערכת הפוליטית, אם אכן ייקבע כי יש קלון בעבירת עדות השקר שבה הורשע במסגרת פרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה.

זאת, בתגובה לדרישת סנגוריו של הנגבי מלפני ימים אחדים, ולפיה על הפרקליטות להבהיר את עמדתה בנושא זה, נוכח עמדה שונה שהביעה כביכול המדינה בהליך אחר שהתנהל בבג"ץ בעניינו של השר לשעבר חיים רמון.

גזר דינו של הנגבי אמור להינתן בשבוע הבא.

בהודעה שהעבירה הבוקר (ד') עו"ד נעמה דברת-סולטניק מפרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר, נמסר כי "המדינה הודיעה במעמד הטיעון לעונש מהו לדעתה העונש הראוי שיוטל על הנאשם. אנו סבורים כי בקשת הנאשם שנבהיר את עמדתנו ביחס להליכים עתידיים אפשריים איננה במקומה, מהווה היפוך היוצרות ואיננה רלבנטית להליך זה".

משמעות הדברים היא שהמדינה מסרבת למסור הצהרה בשאלה מה תהיה עמדתה המשפטית, היה ותעלה בעתיד השאלה האם הנגבי רשאי לשוב לכנסת ולממשלה לאחר הבחירות הבאות, נוכח הרשעתו בעבירה שיש עמה קלון, ותוך שנגזר עליו עונש מאסר על-תנאי בלבד.

סנגוריו של הנגבי פנו שלשום (ב') לבית המשפט בבקשה כי המדינה תבהיר עמדה זו, תוך התבססות על עמדה שהשמיעה המדינה בעתירה נגד מינויו המחודש של רמון לממשלה לאחר הרשעתו בפרשת הנשיקה הכפויה.

לטענת סנגורי הנגבי, מעמדת הפרקליטות בנושא רמון עולה כי גם אם לא נגזר על הנאשם מאסר בפועל - הרי שאם הורשע בעבירה שיש עמה קלון מנוע הנאשם לשוב ולכהן בתפקיד ציבורי במשך 7 שנים.

הפרקליטות הודיעה בטיעוניו לעונש של הנגבי כי מאחר שהיא עומדת על קלון ודורשת מאסר על-תנאי בלבד, הוא יהיה מנוע מלכהן בזירה הפוליטית עד הבחירות הבאות בלבד. (ת"פ 4063/06).