ת"א נעלה את המסחר בעליות קלות: מודיעין זינקה 10.7%

מדד הבנקים זינק ב-2% ■ מניות הקידוחים תיקנו את הנפילות מאתמול ■ זיו סגל: הנקודה הקריטית היא 1,257 נק' ■ ג'קי בן זקן משתלט על מנופים

בורסת ת"א סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע זה בעליות קלות לאחר שפתחה באותה מגמה חיובית על רקע עליות שערים חדות בבורסות אסיה לאחר ההודעה הצפויה למדי של הפדרל ריזרב בארה"ב אמש וסגירה חיובית בוול סטריט. בטוקיו זינק מדד הניקיי ביותר מ-2% ובהונג קונג העפיל מדד ההאנג סנג לשיא חדש. במקביל גם באירופה זינקו המדדים בשיעורים של יותר מ-1.5%. המסחר התנהל היום במחזור גדול של כ-2.2 מיליארד שקל. בסיכום שבועי השיל מדד המעו"ף 0.4% מערכו ואילו מדד ת"א 100 יריד בכ-0.25%.

אתמול סגרו המדדים המובילים של וול סטריט יום תזזיתי בעליות קלות, לאחר פרסום הודעת הפדרל ריזרב שהשיק תוכנית הרחבה כמותית חדשה לפיה הוא ירכוש אגרות חוב לטווח ארוך בהיקף של 600 מיליארד דולר עד סוף הרבעון השני של 2011, כאשר מדי חודש מתכוון ה'פד' לרכוש אג"ח ממשלתיות בסך של כ-75 מיליארד אירו. לאחר ההודעה נחלש הדולר והאירו זינק כנגדו אל מעל ל-1.41 דולרים. ה'פד' שהותיר את הריבית על כנה ברמתה האפסית אמר עוד בהודעתו כי צמיחת הכלכלה בארה"ב "מאכזבת" וחזר על הצהרתו כי הריבית הנמוכה צפויה להימשך עוד הרבה זמן.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", אומר הבוקר כי למרות שניסה לאתגר את ההתנגדות שצוינה כאן, השוכנת ב-1275, תל אביב 25 נשאר מתחתיה ולא שבר את הניתוח הטכני השבועי. נוצר אזור מסחר בין 1257 ל-1275 פלוס מינוס (ואין משמעות להיפוך הספרות בסוף) שמאפיין את ההפוגה במגמת העליה של המדד.

הנקודה הקריטית להמשך היא 1257. מדובר במפגש תמיכה המאגד לתוכו גם תמיכה אופקית, גם ממוצע נע וגם נקודת היפוך פראבולית (המבוססת על נתונים תוך יומיים). לפיכך, מהלך מתחת ל-1257 אמור יהיה להתפתח לכדי מגמת ירידה משמעותית. האינדיקטורים הטכניים ממשיכים להצביע על החלשות מגמת העליה וסיכוי לירידה ולכן סביר ולא נראה עליות שערים בטווח הקצר. השאלה אם דשדוש או ירידה תקבל תשובה בהתאם למה שיקרה ב-1257. מהלך מעל 1282 (שכמובן יהיה גם מהלך מעל 1275) ילמד על התחדשות מגמת העליה. סבירות נמוכה לטווח הקצר, נכון ליום רביעי סיום המסחר.

מודיעין: לא זקוקים לדחייה מהממונה

סקטור הגז הטבעי, שרשם ירידות חדות אתמול, המשיך לרכז עניין רב. "טענותיה של חברת גלובוס מהוות ניסיון ציני ומופרך לבטל את הסכם הבוררות כדי להשתחרר מהמגבלה על סכום התביעה בבוררות, עקב העלייה הדרמטית בשוויה של רציו" - כך טוענת חברת רציו בכתב הגנה שהגישה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בתגובה לבקשתה של חברת גלובוס לבטל את הליכי הבוררות בין החברות, המתקיימים בפני עו"ד אסף ברם.

היום תיקנו המניות בעליות חדות, לאחר ירידות חדות עוד יותר שנרשמו אתמול. נציין את ישראמקו , אבנר , ודלק קידוחים .

גם מניית מודיעין ריכזה עניין רב לאחר שצנחה אתמול במחזור אדיר לאחר שפרסמה דו"חות ובהם ציינה כי היא מתכוונת להציע לשותפות ברשיונות "שרה" ו"מירה" לפנות לממונה על ענייני הנפט והגז במשרד התשתיות במטרה לדחות את פרסום תוצאות הסקרים הסייסמיים התלת מימדיים.

הבוקר דיווחה מודיעין כי "בקשר עם בחינת צורך אפשרי בדחיית מועדים מסוימים בתוכניות העבודה של הרישיונות... השותפות מבקשת לעדכן כי בישיבת הוועדה הטכנית (TCM) של השותפים ברשיונות ביחד עם היועצים המקומיים והמפעיל, שנערכה ב-3 בנובמבר, סוכם כי בשלב זה לא תהיה פנייה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות בבקשה לדחיית מועדים וכי השותפים ימשיכו לבחון באופן שוטף את הצורך בדחייה במועדים ובפנייה לממונה".

טבע ופריגו איבדו גובה על רקע פערים שליליים מהבוקר. מנגד, מלאנוקס ואלווריון רשמו עליות חדות עקב פערים חיוביים. גם במניות הבנקים נרשמות עליות חדות. נציין את לאומי והפועלים .

חברת גיוון דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי ב-3.2 מיליון דולר, 11 סנט למניה, לעומת 6.0 מיליון דולר, 20 סנט למניה, ברבעון השלישי של 2009 . הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-38.7 מיליון דולר, גידול של 10% לעומת 35.2 מיליון דולר ברבעון השלישי 2009. החברה הורידה את תחזית ההכנסות והרווח למניה לשנת 2010.

חברת פאנדטק , גם היא חברה בת של כלל תעשיות מקבוצת איי.די.בי, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2010. הרווח הנקי הרבעוני (ע"פ GAAP) הסתכם ב-2.9 מיליון דולר או 0.19 דולר למניה בהשוואה לרווח נקי של 1.6 מיליון דולר או 0.10 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד ורווח נקי של 2.4 מיליון דולר או 0.15 דולר למניה ברבעון הקודם.

חברת טאואר עתידה לדווח בעוד שבוע בדיוק על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה ובבית ההשקעות האמריקני צ'רדן ממתינים לדו"ח בכיליון עיניים. בסקירה מיוחדת שהוציא בית ההשקעות אמש (ד') ללקוחותיו, ואשר הגיעה לידי "גלובס", הוא ממליץ לרכוש את מניות החברה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 2.75 דולר למניה - פרמיה של כ-85% על מחיר המניה היום בוול סטריט

ג'קי בן-זקן רכש את אחזקות ASTC ואברהם נניקשווילי במנופים פיננסים והופך לבעל השליטה המרכזי בחברה (ביחד עם חברו חיים רביבו שמחזיק כ-6.9% מהון המניות). בן-זקן ירכוש 68.94% ממניות של החברה, במחיר של 1.1 שקל למניה, בדומה לשער הסגירה שלה היום בבורסה. שווי השוק של מנופים ( 108.6 -1.45% ), אגב, הוא כ-1.03 מיליארד שקל. בסך ישלם בן-זקן כ-711.7 מיליון שקל ובנוסף ייקח על עצמו את התחייבותה של ASTC להעמיד למנופים הלוואות בעלים בסך כולל של כ-15 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]