שולה זקן: "אחי יורם קארשי ידע שאולמרט קודם לכל"

מנהלת לשכת אולמרט לשעבר המשיכה היום בעדותה בפרשת המינויים ברשות המסים והבהירה: "אולמרט והעבודה היו מפעל חיים; גם יורם אחי לא היה יכול לשבש זאת"

"יורם קארשי ידע שאולמרט קודם לכל" - כך העידה היום (א') שולה זקן, מי שהיתה מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בחקירתה הראשית כעדת תביעה במשפט פרשת המינויים ברשות המסים, המתנהל בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בפני השופט זכריה כספי.

לפי כתב האישום, זקן, המואשמת במירמה והפרת אמונים, התערבה במינויים ברשות המסים ועשתה שימוש פסול במעמדה בלשכת שר האוצר דאז אולמרט כדי לסייע לאחיה, יורם קארשי, המואשם גם הוא בפרשה, בקידום מינויים ברשות.

החקירה היום המשיכה לעסוק בשאלת מעורבותה של זקן במינויו של ג'קי מצא, המואשם גם הוא בפרשה, למנהל רשות המסים, בזמן שאולמרט היה שר האוצר.

בעדותה טענה זקן כי אולמרט היה לה יותר ממשפחה: "אולמרט והעבודה היו מפעל חיים, גם יורם לא היה יכול לשבש זאת".

זקן נחקרה בתחילה על-ידי הפרקליטות וטענה כי לא היתה יכולה למנוע ממצא להגיע ללשכתו לאולמרט. בנוסף טענה כי תמיד נתנה למצא יחס חם, ודחתה את הטענה כי התכחשה לו כאשר לא שיתף פעולה עם המינויים של קראשי.

בהמשך נחקרה זקן על-ידי סניגורו של מצא ,עו"ד נבות תל-צור, שניסה לברר האם היא הפעילה לחץ על מצא. זקן בתגובה דחתה את הדברים.

במסגרת כתב האישום מואשמים בכירי הרשות, ובראשם מצא, בשוחד והפרת אמונים, בכך שנכנעו לתכתיביהם של קובי בן-גור ויורם קארשי, שניסו להשפיע על מינויים פנימיים בתוך הרשות.

בן-גור וקארשי מואשמים כי הפעילו קשריהם לטובת בחירתו של מצא למנהל רשות המסים. בתמורה, נטען, לאחר מינוי מצא הם השפיעו עליו בנושא מינויים ברשות וסייעו לקדם גורמים ברשות.

זקן עצמה עומדת לדין בכתב אישום נפרד בפרשה בגלל היותה עדת תביעה במשפט המרכזי.