שוב מהומה בכנסת: הפנסיה של עזמי בשארה מהמדינה תישלל

(עדכון) - הח"כ לשעבר ממשיך לקבל עשרות אלפי שקלים בשנה ככספי פנסיה ■ ח"כ זחאלקה לח"כ לוין: "אתה איש מוות, אתה לא שפוי. ידיך מגואלות בדם"

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (א') לקריאה ראשונה את הצעת "חוק בשארה", לפיה ישללו מחברי כנסת אשר עברו עבירה זכויות הפנסיה.

במהלך הישיבה הטיח ח"כ זחאלקה מילים קשות לעברו של יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין מהליכוד ואמר: "אתה איש מוות, אתה לא שפוי. ידיך מגואלות בדם". ח"כ לוין השיב ואמר לזחאלקה: "אין לך מקום בכנסת ישראל, מי שתומך בטרור לא יכול לשבת פה".

נציין כי חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה שנמלט מהארץ קיבל מקופת המדינה מעל ל-0.5 מיליון שקל מאז שברח מהארץ. האיש שנחשד בריגול בעת מלחמה ימשיך לקבל אלפי שקלים מידי חודש עד סוף ימיו, במידה ו"חוק בשארה" לא יאושר בכנסת.

עם התפטרותו קיבל בשארה "מענק הסתגלות" בגובה שש משכורות - 195,524 שקל. בנוסף קיבל פנסיה חודשית בסך 7,246 שהצטברה ל-316,993 שקל. בסך הכל "עלה" בשארה למשלם המיסים 512,917 שקל מהיום בו הגיש את התפטרותו. בקצב הזה הוא ימשיך וייצבור עשרות אלפי שקלים מדי שנה.

ח"כ ישראל חסון, ויוזם הצעת החוק, אמר במהלך הדיון כי "חשנו שצריך למצוא פיתרון לסיטואציה שנוצרה. עזמי בשארה עשה שימוש ציני בחוק וזלזל ברשויות החוק של מדינת ישראל, בניגוד למה שמצופה ונדרש מכל מחוקק. ח"כ שלא נוהג כך - צריך לשלול ממנו כל גמלה או תשלום מהכנסת. לא ייתכן שח"כ ישים ללעג את רשויות החוק ויהנה מהחוק היבש. אני לא מכיר שום מדינה שנמצאת בעימות ומשלמת לסוכן שמשרת את האויב מעל ל-500 אלף שקל במצטבר. חוק זה נועד לתקן את העיוות שהגענו אליו".