גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרסום דיגיטלי: דוגמאות לפלטפורמות פרסום חדשניות במיוחד

דוגמאות עדכניות מכנס אד טק מראות איך חברות כמו זינגה, פורסקוור ו-DealMap שיתפו פעולה עם ענקיות כמו מקדונלד'ס, קוקה-קולה וקרוקס ליצירת קמפיינים שעשו את ההבדל

פלטפורמות הפרסום החדשות מבוססות במידה רבה על חדשנות טכנולוגית, כשהחוכמה היא לגשר בין החדשנות לבין העולם הפיזי. דוגמאות עדכניות מכנס אד טק בניו-יורק מראות איך חברות כמו זינגה, פורסקוור ו-DealMap שיתפו פעולה עם ענקיות כמו מקדונלד'ס, קוקה-קולה וקרוקס ליצירת קמפיינים שעשו את ההבדל.

אפליקציות חברתיות: הכסף הווירטואלי באפליקציות הפך למזומן של ממש

אפליקציות חברתיות הן כבר מזמן אחד הסגמנטים הצומחים בסצנת האינטרנט העולמית, כשחברת זינגה היא הדוגמה המובהקת לכך. תוך 3 שנים מאז שהוקמה החברה, הפכה זינגה לחברה המוערכת בלמעלה מ-5 מיליארד דולר, עם 214 מיליון משתמשים שונים המשחקים באפליקציות כגון FarmVille ו-Mafia Wars מדי חודש. ההכנסות של זינגה מוערכות בכ-500 עד 800 מיליון דולר ב-2010.

את עיקר ההכנסות שלה עושה זינגה ממכירת מוצרים וירטואליים, המאפשרים למשתמשי האפליקציות לרכוש לדוגמה טרקטור, שישפר את ביצועיהם בחווה שלהם ב-FarmVille, תמורת כסף וירטואלי אותו רוכשים בכסף אמיתי.

על-פי חברת ארנסט אנד יאנג, ההכנסות ממכירת ממוצרים וירטואליים עתידות להסתכם ב-2010 ב-1.6 מיליארד דולר (בארה"ב בלבד). על-פי אנליסטים, ב-2013 ההכנסות צפויות לנוע בין 2.5 ל-3 מיליארד דולר.

אולם, אפליקציות חברתיות (בפרט בפייסבוק) הפכו לאחרונה גם לפלטפורמה נחשקת בקרב המפרסמים, כאשר על-פי חברת המחקר eMarketer, מפרסמים יוציאו 220 מיליון דולר ב-2010 על פרסום באפליקציות חברתיות, גידול שנת של 20% בהשוואה ל-183 מיליון דולר ב-2009. ב-2011 יסתכמו ההכנסות מכך בכ-300 מיליון דולר (לא כולל פרסום באפליקציות מובייל).

בפאנל שעסק בנושא פרסום באפליקציות חברתיות, בכנס Ad Tech שנערך בתחילת החודש בניו-יורק, הצהיר מני אנקל, מנהל בכיר בחטיבת הפרסום של זינגה, כי בכוונתם להגיע למיליארד משתמשים פעילים בחודש עד סוף השנה.

את היעד השאפתני הזה מקווים זינגה להשיג באמצעות שיתופי-פעולה עם מותגים, שיסייעו להם להגיע לחשיפה גם בעולם האוף-ליין ולהגדיל את זרם ההכנסות מפרסום.

אנקל נתן מספר דוגמאות לקמפיינים מוצלחים שיישמה זינגה יחד עם מותג מוכר, כאשר המעניין ביותר מביניהם הוא שיתוף-הפעולה בינה לבין רשת החנויות 7-Eleven. במסגרת הקמפיין, זינגה השתלטה על 7,000 חנויות פיסיות בארה"ב, לתקופה של 6 שבועות, ומיתגה אזורים מסוימים בחנות על בסיס הנכסים של זינגה. באזור פארמוויל, לדוגמה, ניתן היה לרכוש סלטים ממותגים, ואילו באזור אחר ניתן היה לרכוש גביעי גלידה ממותגים.

המוצרים הללו כללו גם קוד ספציפי, אותו ניתן היה לממש באפליקציות של זינגה, ולקבל בעבורם מוצרים וירטואליים של 7-Eleven. לדבריו, החיבור בין העולם הפיזי לבין העולם הווירטואלי הוביל לתוצאות מדהימות - 60% מהרוכשים מימשו את הקוד בפועל באפליקציות זינגה, דהיינו 3 מיליון קודים, ואילו מכירות הגלידה שולשו בתקופה זו.

שיתוף-פעולה שיווקי אחר נעשה בין זינגה לענקית רשתות המזון המהיר מקדונלד'ס. האחרונה פתחה חווה ממותגת בזינגה, למשך יום אחד, שבו ניתן היה לגדל זרעי עגבניות וחרדל. משתמשי האפליקציות גם קיבלו מוצרים ממותגים אותם יכלו להציב בחווה, ואלו 'חיו' גם לאחר שהקמפיין הסתיים וסייעו לחזק את המותג לאורך זמן.

עם חברת Real Organic, לדוגמה, הלכה זינגה צעד אחד רחוק יותר, כאשר לראשונה הציעה למשתמשים גידול ממותג לחווה. לדברי אנקל, 500 מיליון גידולים נרשמו, וכ-5 מיליון משתמשים היו מעורבים בפעילות המותג ב-FarmVille.

* מסר למפרסמים: לספק ערך אמיתי לגולש

עולמות וירטואליים כבר הוכיחו כי הם מקום ראוי לפעילות של מותגים "רציניים" ופלטפורמה נוספת ליצירת הכנסות דיגיטליות, אולם חשוב לשמור על מספר כללי אצבע - לזכור שאתם נכנסים לעולם שלא שייך אליכם, ולכן לא מומלץ להטמיע פרסומות שפוגעות בחוויית המשתמש, להכיר את הקהל שלכם, להציע לו הזדמנויות שיניעו אותו לפעולה ויספקו עבורו ערך אמיתי ולהיות רגישים לפרטיות המשתמש. אפליקציות חברתיות יכולות להיות גם קרקע פורייה ליישום קמפיינים שלא למטרת רווח, שיסייעו בחיזוק המותג.

אפליקציות מבוססות מיקום: וירג'ין ו-NBC כבר העלו קמפיינים

את פורסקוור כולם מכירים. הסטארט-אפ הצעיר, שהוקם לפני שנה וחצי בלבד, הצליח למשוך אליו כ-4 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ולהפוך לנציג הטרנד החדש בעולם האינטרנט - שירות סלולרי מבוסס מיקום.

למעשה, פורסקוור היא רשת חברתית סלולרית, שמאפשרת לכל משתמש (בעל מכשיר סלולרי עם התקן GPS) לעדכן היכן הוא נמצא בכל רגע נתון (באמצעות צ'ק-אין), ולהתחרות מול החברים שלו על עיטורים ותארים ברחבי העיר.

פורסקוור פועלת בתחום צפוף ועשיר שחקנים. לפי חברת המחקר ג'וניפר, שוק השירותים מבוססי המיקום בסלולר עתיד לגלגל 12.7 מיליארד דולר ב-2014, המשקפים זינוק של 535% בהשוואה לגודל השוק ב-2009. כיום נאמד שוק הפרסום מבוסס המיקום ב-3.8 מיליארד דולר.

מייסד פורסקוור, דניס קראולי, הודה בכנס Ad Tech כי "עדיין לא הצלחנו להבין לחלוטין איך אפשר להשתמש בפורסקוור באופן שיסייע למותגים צרכניים למכור את המוצר שלהם", וכי הם עדיין בשלב ניסיוני למדי בכל הנוגע לשיתופי-פעולה עם חברות מדיה ומותגים. גם ההוצאה הפרסומית על קמפיין מבוסס סלולר עדיין זעומה, ונעה בין 10-50 אלף דולר בלבד.

עם זאת, מספר שיתופי-פעולה שהוצגו בכנס מרמזים על הפוטנציאל שטמון בשילוב בין אפליקציות סלולריות מבוססות מיקום וענף הפרסום.

ג'יל פלטשר, מנהלת תחום הסושיאל מדיה בחברת התעופה וירג'ין אמריקה, הציגה את הפיילוט שהיא ערכה עם Loopt, שירות חברתי מבוסס מיקום המתחרה עם פורסקוור, ואילו אלן סטון, סמנכ"ל המכירות של ערוץ בראבו של רשת הטלוויזיה NBC, שיתף בתובנות שלהם משיתוף-הפעולה הנרחב שעשו עם פורסקוור.

חברת התעופה איפשרה במשך 4 שעות לרכוש כרטיס טיסה למקסיקו, ולקבל אחד נוסף בחינם, וזאת לרגל השקת קו הטיסה החדש. ההטבה הזו ניתנה לכל מי שעשה צ'ק-אין ב-2 שדות-תעופה בקליפורניה, או באחת ממשאיות המזון הממותגות שהסתובבו בערים הרלוונטיות.

לדברי פלטשר, 90% ממקבלי ההטבה מימשו אותה בפועל, מה שהוביל לכך שהיקף ההכנסות היומי היה החמישי בגודלו בכל ההיסטוריה של החברה. זאת לצד סיקור תקשורתי נרחב שקיבלה החברה בבלוגוספירה לאור הצעד האמיץ שלה.

אמריקה וירג'ין כללה גם אלמנט של עזרה לקהילה בקמפיין, כאשר מכרה מזון במשאיות, ואת ההכנסות העבירה לארגון צדקה.

NBC היא גוף המדיה הראשון שיישם שיתוף-פעולה כה מקיף עם שירות מבוסס מיקום. NBC השכילה לחבר בין עולם התוכן שלה, שחי בעולם הפיזי, לבין עולם התוכן הווירטואלי, כאשר יצרה חיבור בין הכוכבים של תוכניות הריאליטי שבערוץ בראבו לבין משתמשי פורסקוור.

כוכבי הריאליטי סיפרו בטלוויזיה מה הם אוהבים בשירות כמו פורסקוור, מה שאיפשר לצופים הנאמנים לעקוב אחר המקומות בהם בילו הכוכבים. בכך הפכו כוכבי הריאליטי ליצרני תוכן בעצמם, ואילו פורסקוור קיבלה ספוט יקר ערך בפלטפורמה הטלוויזיונית.

בנוסף, NBC מיתגה כ-500 מקומות ברחבי ארה"ב, ובכל פעם שמשתמש פורסקוור הגיע לאחד מהם ועדכן באפליקציה, הוא קיבל עיטורים ותארים ממותגים וזכה בנקודות.

למעט העובדה ששיתוף-הפעולה הזה קיבל התייחסות נרחבת באמצעי התקשורת המסורתיים, בפני פורסקוור נפתחה דלת לגן הקסום של המותגים הגדולים שמפרסמים ברשת הטלוויזיה NBC.

* מסר למפרסמים: דגש על הטרנד הלוקאלי

שימוש בטכנולוגיות חדשות כדוגמת פורסקוור מייצר נגישות קלה ואפקטיבית לקהל האוהדים של המותג, ומאפשר ליצור קשר הדדי עם המשתמשים. מלבד העובדה שמותגים המתנסים בפיילוטים כאלו נתפסים בעיני הצרכנים כחדשניים, החיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי המבוסס מיקום מייצר חוויית תוכן עשירה יותר ומאפשר להציע למשתמש הטבה בעלת ערך. הדגש העיקרי של מפרסמים שפועלים בתחום הזה צריך להיות על טרנד ה'לוקאל'.

קופונים סלולריים: המפרסמים הגדולים מתחילים לשתף פעולה

שוק הפרסום בסלולר נחשב מזה מספר שנים כהבטחה הגדולה ביותר של ענף הפרסום הדיגיטלי - הבטחה שבמידה רבה טרם הבשילה לכדי מימוש בעיקר בשל יישום מסורבל.

על-פי חברת המחקר eMarketer, ההוצאה הפרסומית בפלטפורמה הסלולרית בארה"ב תסתכם השנה ב-743 מיליון דולר, גידול של 79% בהשוואה להוצאה ב-2009.

פרסום בפלטפורמה הסלולרית יכול לבוא לידי ביטוי בבאנרים, במתן חסות, בפרסום באפליקציות משחקים ובמתן הטבות וקופונים סלולריים.

על-פי eMarketer, הערך של הקופונים (סלולריים ואחרים) שמומש ברחבי העולם ב-2009 נאמד בכ-40 מיליארד דולר. לשם השוואה, ב-2011 היקף הקופונים הסלולריים שצרכנים יממשו בפועל יסתכם על-פי ההערכות ב-2 מיליארד דולר.

אחת החברות שהציגה בכנס Ad Tech את הניסיון שלה בתחום היתה יצרנית הנעליים קרוקס, שמכרה עד היום 100 מיליון זוגות נעליים ברחבי העולם. קרוקס יצרה שיתוף-פעולה עם חברת DealMap, פלטפורמה המסייעת למציאת דילים והטבות לוקליות המופיעים באתרים כגון גרופון, והציעה לצרכנים הנחה של 30% ברכישת כל מוצר באחת מהחנויות הפיסיות של המותג, למשך 3 ימים.

למעשה, כל משתמש שעמד ברדיוס של 5 מייל מחנות של קרוקס (והיה לו את אפליקציית DealMap בסלולרי) נחשף לשקופית במכשיר המובייל שלו, שהציגה את הדיל ואת הברקוד למימושו.

המהלך, שגובה בשיווק בטוויטר, בפייסבוק ובאי-מייל, הוביל ליחס המרה של 5.4%, כלומר אחד מכל 20 איש שנחשף להטבה מימש אותה בפועל. לדברי מנהל הפיתוח העסקי של קרוקס, קנת' דיילי, ההכנסות מהמהלך הזה הסתכמו ב-6 ספרות.

ענקית המשקאות קוקה-קולה יצאה בקמפיין סלולרי אף יותר יצירתי, בשיתוף-פעולה עם הסטארט-אפ SpyderLynk, שמפתח טכנולוגיה לזיהוי חזותי. על מנת לקדם את המשקה קוקה-קולה זירו פיזרה החברה שלטים ממותגים ב-500 מקומות ואירועים ברחבי ארה"ב, כאשר המשתמשים התבקשו לצלם את הלוגו האינטראקטיבי של המותג (פיצ'ר שנקרא SnapTag), באמצעות מכשיר הסלולר שלהם ומבלי שיתקינו לשם כך תוכנה ייעודית, ולשלוח למספר ספציפי או כתובת מייל.

לאחר מכן קיבלו המשתמשים הודעת טקסט או מולטימדיה, כאשר אינטראקציה עם ההודעה איפשרה למשתמש לזכות מידית בקופון סלולרי למתנה ממותגת, ולהשתתף בתחרות שהצריכה ממנו לצלם 5 לוגואים שונים שפוזרו ברחבי המקום ושהציעו דיל שונה.

הקמפיין נתמך על-ידי צוות אנושי שהסתובב באירועים, לצד קמפיין ויראלי שיצר באזז ברשת וקמפיין מותגי רחב יותר.

במשך 7 חודשים נרשמו כ-140 אלף צילומים, ושיעור המשתמשים שמימשו את ההטבה עמד על 12%. זאת לצד גידול של 153% בעוקבים אחר המותג בטוויטר ועלייה של 42% במספר החברים בפייסבוק.

אולם סקוט קופרי, מנהל המדיה והאינטראקטיב של קוקה-קולה, סיפר כי מטרת המהלך הייתה הרבה יותר רחבה - להראות כיצד שימוש נכון בטכנולוגיה יכול להגדיל את המודעות למותג וליצור דיאלוג עם הצרכנים.

* מסר למפרסמים: לגשר בין הקופון לעולם הפיזי

שוק הקופונים הסלולריים עוד לא ממש ממריא, אבל אין זה אומר שלא צריך לפעול גם במרחב הזה. מפרסמים צריכים להתנסות בטכנולוגיות חדשניות כאלה, שכן צרכנים אוהבים לקבל הטבות צרכניות, בפרט כאשר אלה מותאמות למיקומם הפיזי. מעל הכול, קמפיינים מהסוג הזה צריכים לקבל גיבוי מהעולם הפיזי - הן ברמת הפרסום והן בנגישות למשתמש.

עוד כתבות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו ביקש הארכה מבג"ץ; היועמ"שית: להיערך לגיוס חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לבג"ץ כי בשבועות האחרונים נעשה מאמץ אינטנסיבי על מנת לגבש את ההסדר הדרוש, ואכן הושגה התקדמות ניכרת, אך המלאכה טרם הושלמה ולכן הוא מבקש הארכה ● היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לבג"ץ כי החל מה-1 באפריל, על הרשויות לגייס בני ישיבות ללא מקור חוקי לדחות את גיוסם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

יבשת בחרדה: באירופה מקווים לצלוח את אירועי הקיץ ההמוניים ללא מתקפות טרור

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב