קדימה ויתרה על ועדת הכלכלה: מופז - יו"ר ועדת חו"ב

כרמל שאמה יהיה יו"ר ועדת הכלכלה ■ יו"ר הכנסת ריבלין: "לא היה תקדים כזה בכנסת שבו מחלוקת פוליטית העיבה כל כך על תפקוד הכנסת

ועדת הכנסת קבעה הבוקר כי ח"כ שאול מופז (קדימה) יחליף את צחי הנגבי בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ההחלטה התקבלה לאחר מאבק ארוך מאחורי הקלעים בין קדימה לליכוד על רקע דרישתה של קדימה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה במקום ועדת החוץ והביטחון. עם מינויו של מופז ויתרה קדימה למעשה על ראשות ועדת הכלכלה. המינוי, שבו יחזיק מופז עד 5 באוגוסט 2011, יאפשר לח"כ כרמל שאמה (ליכוד) לשמש יו"ר ועדת הכלכלה לתקופה זו.

מאז פרש נגבי מהכנסת, לפני כשלושה שבועות, התנהלה הוועדה ללא יו"ר. בצאתו מבית המשפט שהטיל עליו קלון והביא להשעייתו מהחיים הפוליטיים, אמר הנגבי כי הוא רואה במופז המועמד המתאים ביותר להחליפו.

מנגד, הודיעה יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, כי קדימה תדרוש את ועדת הכלכלה במקום את ועדת החוץ והביטחון. יו"ר קדימה, ציפי לבני, הבטיחה את ראשות ועדת הכלכלה, לח"כ מאיר שטרית. ראש הממשלה, לעומת זאת, הבהיר כי אין בכוונתו לוותר על ראשות ועדת הכלכלה לטובת קדימה. הסאגה הסתיימה הבוקר עם בחירתו של מופז.

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין מתח היום ביקורת על עיכוב המינוי. "לא היה תקדים כזה בכנסת שבו מחלוקת פוליטית העיבה כל כך על תפקוד הכנסת", אמר ריבלין, "המפלגות גילו היום אחריות ממלכתית אך באיחור רב. כל הויכוח היה צריך להתמצות בתוך שבוע. לא ייתכן מצב שהכנסת לא תוכל למלא את תפקידי הבקרה והפיקוח, ובייחוד בנושא כה קריטי. זהו מקרה חד פעמי שאסור שיחזור על עצמו.