זרח מתכוונת להיאבק בהחלטת הממונה: "מדובר בתגליות"

(עדכון) - נדחתה בקשת הארכת רישיון בו נמצא נפט ■ בוחנת הצעדים המשפטיים לשמירת זכויותיה ■ קידוח "אמונה1" הפיק 588 חביות נוזל ביממה ממנו 65% נפט

זרח עומדת לאבד את רשיון "זרח/321": השותפות הודיעה אמש (א') לבורסה כי בשיחה טלפונית שהתקיימה היום בין נציגי השותפות לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות ובה הובהר לה ע"י הממונה כי ככל הנראה בקשתה של השותפות להארכת תוקף הרשיון לא תאושר. במקרה כזה תקופת הרשיון בו מחזיקה זרח ב-100% תסתיים ב-31 בדצמבר 2010.

השותפות הודיעה כי תמתין לקבלת תשובה רשמית של הממונה בעניין זה וככל שיתברר כי ההחלטה הנ"ל היא ההחלטה הסופית בבקשת השותפות, היא תבחן עם יועציה המשפטיים את הצעדים המשפטיים הדרושים לשמירת זכויותיה, לרבות האפשרות להגשת עתירה לבית המשפט המוסמך.

בשעות הבוקר של יום ב' פרסמה זרח הודעה נוספת לפיה עמדת השותפות הינה כי בכל אחד מהקידוחים שנעשו בשטח הרישיון, קרי "אמונה 1 ", "צוק תמרור 3" ו-"צוק תמרור 4", הגיע השותפות ל"תגלית" על פי חוק הנפט ובהתאם לכך היא זכאית לקבל בשטח "חזקה" על פי חוק הנפט או לכל הפחות כי הרישיון יוארך לתקופה נוספת.

כאמור בדיווחים קודמים, השותפות אף מפיקה ומוכרת נפט מקידוח "צוק תמרור 3" לבית זיקוק. לאור זאת, בכוונת השותפות להיאבק על זכויותיה כי התגליות כאמור יוכרו על ידי הממונה על ענייני הנפט על פי חוק הנפט, ולשם כך היא בוחנת עם יועציה המשפטיים את הצעדים המשפטיים הדרושים לשמירת זכויותיה כאמור.

רק ב-10 באוקטובר עידכנה השותפות כי בבדיקה שערכה בקידוח "אמונה1" הנמצא ברישיון 321, לאחר מספר בדיקות הפקה בקידוח עם ההתקן החדש שהורכב בראש הבאר, נמצא כי בפתיחה מקסימלית של ההתקן - הבאר מפיקה בקצב של כ-588 חביות נוזל ביממה - ביחס של 65% נפט ו-35% מים.

בנוסף דיווחה אז החברה כי בפתיחה האופטימלית, כפי שהעלו תוצאות בדיקות ההפקה אשר ערכה 6 שעות רצופות, מפיקה הבאר בקצב של כ-303 חביות נוזל ביממה ביחס של 75% נפט ו-25% מים. לאור הירידה בשיעור המים בנוזל שהופק בסיוע ההתקן החדש שהורכב בראש הבאר, זרח הודיעה אז כי היא מתכננת לבחון דרכים נוספות להפחתה נוספת של שיעור המים בנוזל המופק או לחילופין להתחיל בהפקה מיידית ואגירת הנוזל במיכל ייעודי גדול לצורך הפרדת המים מהנוזל.

בצוק תמרור 3 מפיקים ומוכרים מידי חודש 1,500 חביות. באוקטובר הסתכמה תמורת מכירתם בכ-92 אלף דולר. עוד טוענת החברה כי ברשיון שרית אושרה הארכה של הרשיון, אף שהיו בשלב הקידוח, בעוד שבזרח, בחלק מהקידוחים (אמונה וצוק תמרור 4) יש תגליות ובצוק תמרור 3 אף ישנה כבר הפקה ומכירה בפועל של הנפט.

מעניין מה יגיד על ההודעה בעל העניין הגדול בחברה, יחזקאל כליף, אשר היום דווח לבורסה כי רכש מעל ל-3 מיליון כתבי אופציה (3) של החברה בתמורה לאגורה בודדת כך שסך החזקתו לאחר הרכישה מסתכם ב-13 מיליון אופציות, זאת, לאחר שביום ה' הקודם רכש כליף גם 1.1 מיליון יחידות השתתפות לפי מחיר של 7.3 אגורות, מה שהגדיל את יתרתו ל-226.1 מיליון יחידות השתתפות לאחר שיום קודם לכן רכש עוד 1.181 מיליון יה"ש לפי מחיר של 7.4 אג'. לאחר כל הפעולות אלה עומד שיעור ההחזקה של יחזקל כליף בהון השותפות ובזכויות ההצבעה בה עומד על 16.53%. היום טיפס מחירה של יחידת השתתפות של זרח ב-2.6% ל-7.9 אגורות מה שהעלה את שווי השוק של השותפות בבורסה ל-105 מיליון שקל.

נציין כי לזרח החזקות ברשיונות נוספים ובהם: 85% מרשיון "צורים", 42.5% ממובלעת "חלמיש", 100% מרשיון "מאיה", 50% מרשיון "אורלי" ו-50% מההיתר המוקדם עם זכות קדימה ב"גוליבר".

נזכיר כי ביום ד' הקרוב צפויה להתקיים אסיפה של מחזיקי אופציות מהסדרות 2 ו-3 אשר על סדר יומה אישור הארכת מועד המימוש של האופציות הנ"ל. ללא אישור זה יפקעו האופציות מסדרה 3 ב-16 בדצמבר.