משפחות לוחמי השייטת: "לפייס את טורקיה? ביבי השתגע"

אתמול דווח כי ישראל מסכימה לשלם פיצויים לטורקיה לאחר שהטורקים סייעו לישראל בכיבוי האש בכרמל ■ אביו של הפצוע הקשה ביותר במשט לעזה תוקף את ההחלטה

בנו של נחמן כהן הוא הפצוע הקשה ביותר מבין לוחמי השייטת שהשתלטו על ספינת ה"מרמרה" במהלך המשט לעזה. היום הוא פונה לראש הממשלה ותוקף אותו בעקבות הדיווחים על הכוונה לפצות את משפחות הרוגי המשט.

"הוא נפגע תוך כדי ירידה מהמסוק. לאחר מכן הוא נזרק מהסיפון העליון לסיפון התחתון. פשוט שברו לו את הראש", מספר כהן. הבן של כהן מגודר נס רפואי ועד היום נמצא בטיפולים רפואיים.

אתמול (ד'), לאחר שראו בני משפחתו של החייל את הידיעות על סיכוי לשיחות שאולי יובילו את ישראל לבקש סליחה מטורקיה ואף לשלם פיצויים - הם פשוט לא האמינו.

"זה לא יכול להיות בכלל, זה לא נתפס", אומר כהן. "אנחנו כנראה מדינה שהשאיפה שלה זה להתאבד. לא יכול להיות שאנחנו נבוא וניתן פיצויים למחבלים".

"ביבי פשוט השתגע"

מאז שנשלחו מטוסים טורקים לסיוע בשריפת הענק בכרמל, היתה התקרבות מסויימת בין ישראל לטורקיה מאז משבר המשט. נתניהו שוחח עם ארדואן בטלפון, והחלו מגעים מדיניים בין הצדדים.

בקרב משפחות החיילים הכעס הוא עצום. "ראש הממשלה בא ליחידה, הוא מצטלם עם הבן שלי ונותן ליחידה שבחים ומצד שני הוא מנהל משא ומתן לצורך תשלום פיצוים ועל בקשת סליחה ומחילה. מה הוא השתגע? הוא ירד מהפסים? הוא פשוט השתגע!", טוען כהן.

"למה לי לשרת?", שואל אביו של החייל הפצוע, "היום אני משרת מחר זורקים אותי לאלף עזאזל". כהן מבקש כעת תמיכה ציבורית ומתכוון להילחם העיקר שלא יפקירו את בנו. "ברגע שאתה מפקיר את החיילים שלך אין לך צורך בצבא ואני רוצה לראות את ביבי אומר לי בעיניים שהתהליך הוא נכון".