"'היפה והחנון' אינה מתאימה לצפייה של ילדים"

‎חברת מועצת הרשות השנייה, מירב אלוש-לברון, דורשת לדחות את שידור תוכנית הריאליטי של ערוץ 10 לשעה 23:00 בלילה ■ "מדובר בתוכנית ריאליטי מהסוג הנמוך ביותר"

מתקפה חריפה של חברת מועצת הרשות השנייה נגד תוכנית הריאליטי של ערוץ 10, "היפה והחנון". ד"ר מירב אלוש-לברון, מרצה לתקשורת, דורשת לאחר את שעת השידור של התוכנית לשעה 23:00 בלילה, בטענה כי היא אינה מתאימה לצפייה לילדים, אשר מהווים רבע מצופיה. אלוש-לברון דרשה בדיון על אישור לוח השידורים לצרף הערה לקיום דיאלוג עם הערוץ בנושא.

לדברי אלוש-לברון, תכני "היפה והחנון" מהווים פגיעה בוטה בכללי הרשות השנייה בכל הנוגע לכבוד האדם וזהות האישה וכבודה. לדבריה, "מדובר בתוכנית ריאליטי מהסוג הנמוך ביותר, אשר מייצרת במודע נחיתות מופגנת של נשים מול עליונות של גברים. התוכנית אף חוגגת את הנחיתות הזו המאפיינת לכאורה את המין הנשי, מריעה לה וגורפת רייטינג גבוה המכלכל ומפרנס את בעלי הערוץ".

אלוש-לברון המשיכה ואמרה כי "הבניית הזהות הנשית מבוססת על השטחה של דמות האישה, הומוגניזציה של הזהות הנשית, לעומת מורכבות הדמות הגברית, ובכך מחזקת סטריאוטיפים שליליים על נשים".

התוכנית "היפה והחנון" היא גירסה ישראלית של פורמט אמריקני המשודר בישראל זו העונה השנייה. כיום זו התוכנית הנצפית ביותר בערוץ 10, בעיקר בזכות קהל רחב של ילדים שצופים בה. בשידורה האחרון בשבוע שעבר הביאה התוכנית רייטינג של 19.1%.

בתוכנית מוצמדים צוותים של נשים צעירות אשר משקיעות בטיפוחן ומודגשת קלות-דעתן, וגברים עתירי ידע אך נטולי יכולות חברתיות.

לדעת אלוש-לברון, בשל נתוני הצפייה הגבוהים בקרב ילדים, אסור כי תוכנית כזו, המנציחה "אי-שוויון מגדרי", תשודר בשעה 9 בערב.

מערוץ 10 נמסר: "את ענייננו מול הרשות השנייה אנו מנהלים מולה".

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, מסר כי "חברת המועצה זכאית לדעתה, אך יש לציין כי היא מייצגת עמדת מיעוט. הוועדה קבעה להיפגש עם הזכיין ולקיים דיאלוג בנושא תוכניות הריאלטי".