"ההסכם החדש עם אופ"א מבטיח את עתידה הכלכלי של ההתאחדות"

אבי לוזון על ההסכם שיכניס להתאחדות 13 מיליון אירו עבור קמפיינים 2016 ו-2018: "לא יהיה לנו יותר כאב ראש מול הגופים המשדרים" ■ על ספורטפייב:"הם מסיימים חוזה ויוצאים מכאן"

הישג משמעותי לאבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: קמפיין מוקדמות יורו 2016 וקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 יכניס להתאחדות לכדורגל 13 מיליון אירו, בעקבות ההחלטה של אופ"א להתחיל למכור את זכויות השידור והפרסום של הנבחרות באירופה באופן מרוכז. כהשוואה, בקמפיין הנוכחי של הנבחרת אמורה ההתאחדות להגיע להכנסות מקסימליות של כ-4 מיליון אירו, ואילו הקמפיין הקודם (מוקדמות מונדיאל 2010) היה שווה להתאחדות כ-1.5 מיליון אירו בלבד מטלוויזיה ומשילוט.

"מעבר לסכום הזה שמבטיח את העתיד שלנו מבחינה כלכלית", אמר היום (ה') לוזון ל"גלובס", "ההסכם עם אופ"א נותן לנו שקט נפשי מהבחינה הזאת שהוא מוריד מאיתנו את כל הליכי המכרז מול הגופים המשדרים והמפרסמים. לא יהיו לנו יותר את כאב הראש של לעמוד מול ערוצים 10, 2 וערוץ 1 כדי למכור את הזכויות. מעכשיו הכל בידיים של אופ"א".

מה הסיבה שאופ"א, על מוצר שמשולם עליו 1.5 מיליון אירו, מוכנה פתאום לשלם 6.5 מיליון?

"קודם כל זה נובע מההחלטה של אופ"א ללכת על תהליך דומה לזה שהם עושים עם ליגת האלופות, להתחיל ולמכור את הזכויות בעצמם כדי לחסוך את כל המתווכים שבדרך. הם הבינו שבמקום לשלם לחברות כמו ספורטפייב או אינפרונט שגוזרות קופונים בדרך, אפשר להגדיל את החלק של ההתאחדויות בעוד 150-200 מיליון אירו אם יעשו את זה בעצמם".

עד כמה הישיבה שלך בתפקיד בכיר באופ"א עזרה לך לנהל את המו"מ הזה ולהשיג סכום גבוה פי 3?

"בכל מה שנוגע ליחסים בין אופ"א ובין ההתאחדות לכדורגל, כולל בהסכם הזה - העובדה שאני יושב שם עוזרת לנו ביג-טיים. חוץ מזה, בהסכם זה - ביחד עם ההסכם עליו חתמנו עם אינפרונט לקמפיינים של 2012 ו-2014 (33 מיליון שקל לשידור המשחקים בחו"ל - ט.ו.) - ההתאחדות מבטיחה את העתיד שלה מבחינה כלכלית".

לוזון מעריך שההכנסות של ההתאחדות שעומדות נכון ל-2009 על 84 מיליון שקל, "יביאו אותנו בוודאות בזכות ההסכם הנוכחי לחצות רף הכנסות של 100 מיליון שקל ב-2016".

למהלך יש משמעות עתידית נוספת: חברת ספורטפייב, שניהלה עבור ההתאחדות לכדורגל את מכירת זכויות השידור והשיווק נותרת כעת כמעט ללא שום זכויות קניין בשוק הישראלי, מה שככל הנראה יביא לסיום הרומן שלה עם הכדורגל הישראלי.

בעניין הזה רומז לוזון כי בהתאחדות כבר סימנו למעשה את סיום הקשר עם ספורטפייב, וכי החוזה השש-שנתי שיסתיים ביוני 2012 לא יחודש. "היתה לנו אופציה עם ספורטפייב לארבע שנים, שלא מומשה. הם אמנם עזרו לנו ומשמעותיים מאוד גם עכשיו במאבק מול צ'רלטון, אבל לאור המצב שנוצר ולאור ההסכם החדש עם אופ"א, הם מבינים ומודעים לזה שהם מסיימים את החוזה ויוצאים מכאן".