הכינו את הארנקים: מאות מוצרים יתייקרו החל מ-1 בינואר

בין המוצרים: פסטות, מנות חמות, אבקות מרק ורטבים של אסם; חומוס, טחינה ונקניקים; קפה נמס עלית; חטיפי שוקולד של ליימן שלייסל; משקאות מוגזים, מיצים של פריגת ודגני בוקר

ב-1 בינואר סל הקניות שלנו עומד להתייקר בעשרות עד מאות שקלים. אתר חדשות ערוץ 2 מפרסם הערב (ד') המחירונים החדשים והמלאים של מאות מוצרים פופולריים של החברות הגדולות במשק. מחירונים אלה מבקשים לייקר את המחיר הקמעונאי - ובעקבות כך את המחיר לצרכן בממוצע בין 3% ל-20%.

הנה כמה דוגמאות להתייקרות הצפויות כבר בימים הקרובים: חברת אסם מתכננת להעלות את המחיר הקמעונאי של התבשילים, למשל פתיתים, מג'דרה או פירה, ב-9%; ואת מחיר הפסטה והמנות החמות ב-5% ויותר. גם מחיר אבקות המרק והרטבים יעלה 4%-7% יותר.

כמו כן, מחיר חטיפי הקרקר, הפריכיות וטוסטים יעלה בשיעור של 5% ל-14%. מחיר החומוס והטחינה גם הוא יעלה ב-5%-8%, וכך גם מחיר הנקניקים.

שותים שתייה חמה? גם הקפה של הבוקר יעלה יותר. המחיר לצרכן של קפה נמס עלית 500 גרם עומד לעלות ב-5.5%. קפה טורקי 100 גרם יעלה מעתה 10.56 שקלים - התייקרות של 9%.

ואם אתם אוהבים דברים מתוקים עם הקפה והתה, תדעו שגם הם יהיו מעתה הרבה יותר יקרים. בליימן שליסל יעלו את המחיר הקמעונאי של מרבית המוצרים, ובהם וופלים, עוגיות, חטיפי שוקולד ופיצוחים, בשיעורים של אפילו עד 10%.

גם במדפי השתייה הקלה ניכרות עליות המחירים: בחברה המרכזית למשקאות יעלו את מחירי המשקאות המוגזים בשיעורים של עד 6.6%. מיצים סחוטים של פריגת יתייקרו בעד 12%. ואם זה לא מספיק, גם המחיר של דגני בוקר רבים יעלה בשיעורים של 4%-10% בממוצע.