הנקראות ביותר

"הייתי חוזר שוב על כל הטעויות שלי, אלה הדברים שהכי מעשירים"

השנה נזקף לזכות אסף גיל הישג חסר תקדים - הפקת תכניות פריים טיים בשלוש זכייניות הערוצים המסחריים: "רוקדים עם כוכבים" ו"שחקו אותה בגדול" לרשת, "מאסטר שף" לקשת, ו"מתלהבת" לערוץ 10

גיל אסף
גיל אסף

בשנה האחרונה נזקף לזכותו של אסף גיל, הבעלים של "גיל הפקות", הישג חסר תקדים. הפקת תכניות הפריים טיים של שלוש זכייניות הערוצים המסחריים: "מאסטר שף" לקשת, "מתלהבת" לערוץ 10 ו"רוקדים עם כוכבים" ו"שחקו אותה בגדול" לרשת.

בראשונה בתולדות הטלוויזיה המסחרית בארץ, תכניות שונות של אותו מפיק הובילו שישה ימים בשבוע; כששתיים מהן, "רוקדים עם כוכבים" ו"מתלהבת", שובצו במקביל והתחרו זו בזו.

במהלך תכנית הגמר של הריאליטי הקולינרי "מאסטר שף", נשבר שיא טלוויזיוני נוסף, כשהתוכנית סחפה 41.6% מהצופים והפכה למשדר הטלוויזיוני הנצפה ביותר בעשור האחרון - שאינו משדר ספורט.

העובדה שגיל מצליח להסתדר פוליטית במקביל עם שלוש תחנות שידור מסחריות, כלל אינה מובנת מאליה. במיוחד לאור העובדה, שבניגוד למפיקים ותיקים אחרים הוא אינו מחובר או מזוהה עם מוקדי כוח ספציפיים בתעשיית התקשורת. גופי השידור בוחרים לעבוד עם בית ההפקה שבניהולו מתוקף החומרים שהוא מספק ולא מתוקף אישיותו או קשריו.

בעוד ששוק המפיקים בארץ השתנה בצורה מהותית בשנים האחרונות, ורוב המפיקים הבינו שכדי לשרוד הם חייבים לפתח יכולות הפקה במגוון ז'אנרים, מאז כניסתו של גיל לתחום, לפני כ-20 שנה, הוא משקיע את עיקר המשאבים והאנרגיות בכיוון אחד: זיהוי ורכישה של פורמטים זרים לתכניות בידור שניתן לעבד למסך הישראלי.

שנת 2010 היא ללא ספק השנה שבה גיל קטף את הפירות. לא בכדי, הוא נחשב כיום למומחה מספר אחת בארץ להפקת תכניות בידור ושעשועונים.

אסף גיל

- כיצד אתה קובע יעדים לארגון, לעובדים, לעצמך?

"התחלנו לעבוד על הגדרת יעדים בצורה מסודרת רק בשנה האחרונה. ב-15 השנים הראשונות לקיומנו היעד העיקרי שלנו, כמו של רוב המפיקים בשוק המקומי, היה לשרוד.

"לשמחתי, בשנים האחרונות הבנתי שהיעדים חייבים להשתנות. למרות שבתחילת 2010 כבר ידענו שאנחנו עומדים בפני התרחבות מואצת, לא עשינו, להערכתי, עבודה מדויקת מספיק בניהול הארגון. לכן, בחודשים האחרונים החברה עוברת תהליך ארגוני מקיף.

"כרגע, היעדים שלנו לשנים הבאות ברורים מאוד ומתחלקים לשלושה: להמשיך להיות שחקן מרכזי ברכש הפורמטים המובילים בעולם; המשך עבודה עם כל גופי השידור בארץ; וחיזוק הזרוע של הפקות המקור.

"הרצון לעבוד עם כל הלקוחות המרכזיים בתחום הטלוויזיה כרוך בראייה שלי את שוק ההפקה.

"אני מאמין מאוד בדבר שנקרא 'מפיקים עצמאיים', קונספט שנעשה יותר ויותר קשה. עם השנים, הכוח של המפיקים הצטמצם ואני מסרב להיכנע למציאות החדשה שבה מפיקים הופכים למפיקים בפועל וצריכים להודות על כל פירור שנזרק להם.

"לגבי פיתוח פורמטים מקוריים, תחום שבו נמצא פוטנציאל ההתרחבות הגדול שלנו, אני מאמין שדווקא בגלל הניסיון שיש לי כמפיק פורמטים זרים, היכולת שלי לייצר פורמטים מקוריים גדולה יותר. אני מכיר את נבכי עבודת ההפקה והתוכן, ואני כל הזמן עם אצבע על הדופק לגבי מה שקורה בעולם".

- איך אתה מגדיר איכות?

"אחד הדברים הכי חשובים ביצירה טלוויזיונית זה עדינות. היכולת להגיד משהו, אבל גם להשאיר משהו אצלך. ההתעסקות בבני אדם והניסיון להבין את המורכבות האנושית חייבת להיעשות ברגישות, והמצפן שלי עובד חזק מאוד במקום הזה.

"בניגוד לחברות שעובדות את מצבת עובדים קבועה לאורך זמן, כחברת הפקה, אני עובד בעיקר עם פרילנסרים. כשאני מגייס עובדים לפרויקטים, סט ערכים זה נמצא כל הזמן על השולחן, ואני מקפיד לבחור אנשים שמדברים באותה שפה".

- רייטינג הוא לא קריטריון לאיכות עבורך?

"לא. 'האח הגדול', למשל, זו תכנית שאני אוהב מאוד באופן אישי ולסדרה יש באמת יכולת לייצר סיטואציות אנושיות איכותיות. עם זאת, גם אם הייתה לי אפשרות לרכוש את זכויות השידור לא הייתי עושה זאת.

"הבעיה שלי עם 'האח הגדול' היא לא ב'מה' אלא ב'איך'. אני מניח שגם אם נכלא קבוצת עכברים בתא סגור נצליח להוציא מהם איזושהי אמת. האמת יפה בעיניי מאוד, אבל הדרך להוצאתה יוצרת אצלי קושי ברמה האנושית.

"המחמאה שאני הכי אוהב לקבל היא, שגם כשאני עושה תכניות ללב הפריים טיים של ערוץ 2 אני מצליח לייצר איכות".

- איך אתה מגדיר את החזון של "גיל הפקות"?

"חברת הפקה ממוקדת תוכן, שמנסה ליצור באופן קריאטיבי תכנים טלוויזיוניים משובחים עם מגוון הצופים הגדול ביותר".

- האם כל עובדי הארגון יודעים להגדיר את החזון כמוך?

"אני מקווה שכן".

- מהו ה"אני מאמין" הניהולי שלך?

"לתת לאנשים את החופש ליצור, תוך שמירה קפדנית מאוד על המצפן שלי. לפני שהכפלנו את נפחי העבודה, הייתי ריכוזי מאוד - מעורב בכל שנייה ושנייה בכל דבר שנעשה בחברה. בתקופה האחרונה הבנתי שאני חייב להגביל את רמת המעורבות שלי רק לצמתים מרכזיים. נשארתי צנטרליסט ברמת התוויית האסטרטגיה".

- מהם הקווים האדומים שלך, של הארגון?

"אני עושה רק מה שאני מאמין בו, ולא מוכן להשפיל את עצמי או את האנשים שעובדים בהפקות שלי".

- באיזה שינוי ניהולי במהלך הקריירה אתה הכי גאה?

"העזיבה של תחום המשחק והמעבר לתחום ההפקה".

- מי מהמנהלים במשק ביצע לדעתך בשנה החולפת מהלך מוצלח?

"אני לא בקיא בהישגים של מנהלים ממגזרים אחרים".

- איזה מהלך ניהולי מעברך אתה מגדיר כטעות?

"הייתי חוזר שוב על כל הטעויות שלי. הדברים שהכי מעשירים אותנו הם דווקא אלה הנגטיביים. לפני כשלוש שנים, למשל, במקביל לעבודת ההפקה, הייתי הבעלים של קולנוע לונדון (בלונדון מיניסטורס, בתל אביב, ד' י') והתעסקתי בהפצת סרטים. העסק הזה לא הצליח, הפסדתי כסף ונאלצתי לסגור. עם זאת, התעסקות זו העשירה מאוד את הידע שלי בתחום הקולנוע וההפצה".

לפרויקט המלא

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות