"אירוע המכירות ל'גינדי ת"א' בהיכל התרבות היה 'הסגת גבול'"

פרויקט השוק הסיטונאי בת"א היה האירוע הנדל"ני מספר אחת השנה ■ הלב של שיווק פרויקט המגורים שיקום במקום, "גינדי ת"א", ומיצובו ככזה שקורה "רק פעם ב-100 שנה", הוא מנור גינדי, שיודע לפרגן לשאול אלוביץ

מנור גינדי
מנור גינדי

קראו לו בהרבה שמות: "הפרויקט הכי יפה בישראל", "עסקת העשור", "קמפיין גרנדיוזי" ו"פרויקט שאפתני", אבל אין ספק שפרויקט השוק הסיטונאי בת"א היה האירוע הנדל"ני מספר אחת ב-2010. מדובר במתחם שימושים מעורבים, שצפוי לכלול כ-1,700 דירות, שטחי מסחר, עסקים, משרדים, מבני ציבור ופארק בלב ת"א.

"קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן (המורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי, מחברת גינדי השקעות שבשליטת מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי; ומחברת רבוע כחול נדל"ן), זכתה השנה במכרז על החלק הראשון של המתחם ושילמה 1.5 מיליארד שקל. חלק זה יכלול קניון ו-15 אלף מ"ר שישלבו מסחר ו-720 יחידות דיור, במה שמסתמן כאחד הפרויקטים למגורים הגדולים שנראו בלב ת"א בשנים האחרונות.

הלב הפועם של שיווק פרויקט המגורים שיקום במקום, "גינדי ת"א", ומיצובו ככזה שקורה "רק פעם ב-100 שנה", הוא מנור גינדי, שיחד עם אחיו ושני גיסיו, הוביל את העסקה ואת ייזום הפרויקט השאפתני שייבנה במתחם השוק הסיטונאי.

מנור גינדי

- כיצד אתה קובע יעדים לארגון, לעובדים, לעצמך?

"שמנו לעצמנו למטרה ליזום פרויקטים ייחודיים, שכל אחד מהם הוא אייקון עם השפעה סביבתית חזקה. למשל, עם פרויקט המגורים 'גינדי סיטי', הפכנו את רמלה לחלק מגוש דן. אנחנו פיצחנו את הנוסחה ואנחנו עושים את זה באהבה גדולה. כל שותף בתחום התמחותו מציב לעובדים יעדים, ומתגמל אותם בהתאם. למשל, בתחום השיווק, עליו אני אחראי, אנחנו מתגמלים לפי מכירות ומעניקים בונוסים בסוף השנה".

- איך אתה מגדיר איכות ומעביר אותה לעובדים?

"בבנייה, איכות מתחילה בתכנון אדריכלי. מבחינה ארגונית, אנו מגדירים לעובדים שאיכות זו דרך חיים. הם יודעים שאנחנו לא מתפשרים ודורשים את הטוב ביותר בכל הקטגוריות. העובדים צריכים לתת מענה מיידי לבעיות, ואם אין להם תשובות בארסנל, הנושא מגיע מיד לאחד השותפים. אם יש ליקוי לתקן - אפילו שלט של פרויקט שנפל וחסם כביש בסופה האחרונה - אנחנו ניתן מענה גם בלילה ובשעות לא נוחות".

- איך היית מגדיר את החזון של הארגון?

"החזון שלנו זו הדרך, המורשת של אבא שלי משה גינדי, האהבה ליזמות, והתשוקה לראות דברים צומחים. כשאני מגיע למקום, אני רואה איך הפרויקט צומח מתוך חטיבת קרקע בתולית, אני ממש רואה את זה בעיניים.

"אנחנו חותרים כל הזמן לשיפור מתמיד. אני חושב שמאז שעשינו שינוי ארגוני מניהול פרויקטלי לניהול רוחבי, כשלכל שותף יש תחום התמחות, העובדים מחוברים יותר לחזון, כל אחד בתחומו. זה נותן ערך אדיר לפירמה".

- מהו ה"אני מאמין" הניהולי שלך?

"עבודת צוות, אינטואיציה, כבוד הדדי, כנות, וסיכום אצלנו זה סיכום. אנחנו מנהלים ארגון שקוף, גם כלפי הציבור והבורסה וגם בינינו. הכול אצלנו בתוך המשפחה: אנחנו מסתערים, עובדים במבנה של סיירת, מקבלים החלטות במהירות, מצביעים על מטרה ומחסלים אותה. אנחנו קטנים עם יכולות פיננסיות גדולות, ולכן יש לנו יתרון יחסי במגה-פרויקטים. אני אוהב להיות הקטן, להיות דוד מול גוליית, כמו שהיה במשא ומתן על השוק הסיטונאי בתל אביב. אנחנו הרגשנו בנוח מול הענקים, והם הרגישו איתנו בנוח".

- מהם הקווים האדומים שלך, של הארגון?

"הקווים האדומים שלי הם חוסר התאמה לערכים שלנו: לא לעמוד בסיכומים, חוסר יושר, חוסר הגינות, 'לשלוף', דהיינו לתת תשובה שאינה מבוססת.

"מבחינה ארגונית, בעסקאות קומבינציה אני לא אכנס לשותפות עם כל אחד. לא בכל מקום איזום פרויקט, רק במקומות בהם אני מאמין ושאני אוהב. למשל, לא ניכנס לשכונות נחשלות שאני לא מאמין בהן, ובחיים לא אארגן קבוצת רכישה, זה בניגוד לערכים שלנו".

- מהו השינוי הניהולי עשית במהלך הקריירה שלך שאתה הכי גאה בו?

"אני הכי גאה בשינוי הארגוני שהובלנו בשנה האחרונה: מניהול פרויקטים, כשכל אחד מארבעת השותפים ניהל פרויקט אחד - לניהול רוחבי, לפי תחומי התמחות.

"כעת יש ניהול הוריזונטלי של כל הפרויקטים על-ידי כל שותף, כל אחד בתחומו: שיווק, כספים, ביצוע ופיתוח עסקי. אין לנו מנכ"ל, אני משמש כאינטגרטור. כולנו שותפים, אנחנו מקיימים אחת לשבוע ישיבת הנהלה; זה לא One man show - כשיש חלוקת תפקידים ושוויון, הכול זורם, יש אווירה טובה ולעובדים יש כתובת".

- מי מהמנהלים במשק ביצע השנה מהלך מוצלח?

"עפרה שטראוס, שהרחיבה את האופקים ופתחה שווקים חדשים עבור 'שטראוס', בעיקר בתחום המים והמיזם בתחום פתרונות המים הביתיים בסין. בנוסף, שאול אלוביץ', שרכש את גרעין השליטה ב'בזק' לפני מעט יותר משנה. הוא בא ממקום של תעוזה, רכש חברת תקשורת במחיר כפול ממה ששילמה קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, ועדיין עשה את עסקת חייו".

- איזה מהלך ניהולי מעברך אתה מגדיר כטעות?

"אירוע המכירות לפרויקט 'גינדי תל אביב' בהיכל התרבות היה 'הסגת גבול'. זה משך הרבה אש ברמה החברתית, אבל עיכלנו את זה והנמכנו להבות; החלטנו שלא להאריך את השהות שלנו שם, וכעת אנחנו מנהלים את המכירות ממשרדנו ברמת גן. אנחנו כל הזמן לומדים מטעויות. במקרה של היכל התרבות, הבנו את הרגישות וזה הספיק לנו. את האירוע הבא אני לא אעשה בגני התערוכה, כמו כולם, אבל גם לא בהיכל התרבות".

לפרויקט המלא

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988