דיווח באיראן: "חשש לחיי המרגל האיראני שנחטף לישראל"

בטהרן טוענים כי עלי רזא עסכרי, הגנרל לשעבר שעל פי דיווחים זרים ערק למערב וחשף את סודות הגרעין, נמצא בבית הכלא בישראל וקיים חשש ממשי לחייו ■ ישראל מכחישה בתוקף

לאן נעלם מרגל הגרעין האירני? דיווחים רבים בתקשורת הערבית אודות היעלמותו של הגנרל האירני לשעבר עלי רזא עסכרי. על פי חלק מהדיווחים, עסכרי נחטף לישראל והוא מוחזק במתקן כליאה בעקבות המידע הרב שבידיו על תכנית הגרעין האירני. גורמים ביטחוניים בישראל מכחישים בתוקף את הדיווח.

במשטרו של מחמוד אחמדיניג'אד מודאגים מתעלומת מקום הימצאו של עסכרי, שעקבותיו נעלמו לפני ארבע שנים במהלך ביקור בטורקיה. לדברי גורמי ביטחון אירניים קיים חשש ממשי לחייו, לאחר שלא התקבלו דיווחים אודות פעילותו בתקופה האחרונה.

"מעשיו של המשטר הציוני, שחטף את עסכרי בשיתוף פעולה עם ארצות הברית, מהווה דוגמא לטרור ממלכתי שהוא מבצע ויש לנקוט צעדים מיידים נגד המשטר הציוני בשל כך", אמר שלשום סגן שר החוץ האירני לענייני המזרח התיכון, מוחמד ראוף שייבאני. על פי הדיווח בכלי התקשורת באירן, עסכרי נחטף על ידי המוסד בטורקיה, ב-9 בדצמבר 2006. גורמים ביטחוניים בישראל מכחישים את הדיווחים.

סיפר בחקירותיו: "איראן קרובה מתמיד לגרעין"

על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים בשנים האחרונות, ערק רזא עסכרי למערב מרצון, וחשף בחקירותיו בארצות הברית את סודות הגרעין האירניים. לחוקרים סיפר כי "אירן קרובה מתמיד לפצצה הגרעינית", ועושה זאת בחשאי - הרחק מעיני פקחי הגרעין.

מקורות אירניים טענו לאחר חשיפת הפרשה, כי עסכרי שימש מרגל עבור המערב עוד משנת 2003. בדיווחים בכלי תקשורת נטען כי הוא גוייס לשירותי הביון במערב במהלך נסיעות עסקים שערך לחו"ל, ובין היתר נטען כי חלק מחקירותיו נערכו על אדמת גרמניה. מאז חשיפת הפרשה טענה אירן כי הוא נחטף על ידי המוסד הישראלי.