הממשלה: חבילת סיוע לשדרות ועוטף עזה ב-184 מיליון ש'

משרד רה"מ: התוכנית תביא לחיזוק הכלכלה המקומית, לתמיכה חברתית ולחיזוק השלטון המקומי ■ על החמאס: "מי שינסה אותנו, יגלה את מלוא נחישותנו ויישא בתוצאות"

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה תכנית סיוע הכוללת חבילת הטבות לתושבי שדרות ויישובי עוטף עזה בסכום הנאמד בכ-184 מיליון שקל, במטרה לקדם ולחזק את החוסן האזרחי של תושבי האזור. תוכנית הסיוע תביא לחיזוק הכלכלה המקומית, לתמיכה חברתית ולחיזוק השלטון המקומי, נמסר בהודעת משרד ראש הממשלה.

מקורו של חלק מסכום זה הוא מתקציבי המשרדים השונים הרלוונטיים ובהם התשתיות והבריאות, שתקציבם אושר בסוף השבוע שעבר בכנסת במסגרת תקציב המדינה. 100 מיליון שקל הם מכסף תוספתי של משרד האוצר, וחלק מהסכום מקורו בהטבות בארנונה ובמס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בישיבת הממשלה כי "מדיניותנו היא להגן על אזרחינו מפני טרור, ירי רקטות וכל פעילות עוינת אחרת נגד שטחנו מעזה, ונמשיך לסייע לתושבי האזור. ובאשר לחמאס והארגונים שבחסותו, חשוב שיידעו: איננו מחפשים הסלמה, אך גם איננו חוששים ממנה. מי שינסה אותנו, יגלה את מלוא נחישותנו ויישא בתוצאות".

חבילת הסיוע כוללת: זיכוי מס בשיעור של 20% עד לסכום של 227 אלף שקל; הנחה בשיעור 30% בארנונה למגורים, 24% בארנונה לתעשייה, מסחר ושירותים; סיוע כלכלי לרשויות המקומיות בגין הוצאות מיוחדות הנובעות מהמצב הביטחוני - 8 מיליון שקל לעיריית שדרות, ו-5 מיליון שקל אשר יחולקו בין המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב.

עוד בתוכנית, תמיכה פסיכו-סוציאלית באוכלוסיה; תמיכה בתעסוקה והרחבת אזורי תעשייה; המשך סיוע בהפעלת מערכי חירום רפואיים; השלמת תשתיות ביוב בהשקעה נוספת של 55 מיליון שקל בשנתיים הקרובות, והארכת פטור מדמי חכירה למינהל מקרקעי ישראל לשנה נוספת.