שלי יחימוביץ': "ששינסקי נכנע חלקית ללחצים ע"ח הציבור"

ששינסקי לא סופג ביקורת רק מחברות הנפט והגז - אלא גם מהשמאל ■ ח"כ חיים אורון: "הלובי האגרסיבי והליכת האימים של טייקוני הגז עשו את שלהם"

התגובות על הדוח הסופי של ועדת ששינסקי ממשיכות לזרום מכל הגורמים ומכל קצות הקשת הפוליטית. ייתכן שאופי התגובות דווקא מלמד על כך שוועדת ששינסקי אכן הייתה מאוזנת ועשתה עבודה טובה, שכן היא מותקפת מכל הכיוונים: חברות הנפט והגז תוקפות את ששינסקי בטענה שהמלצות הוועדה יפגעו בתעשייה, בעוד שבשמאל תוקפים את הוועדה בטענה שהיא נכנס ללחצי החברות.

לצפייה בעיקרי דוח הסופי של ועדת ששינסקי - לחצו כאן

"מסקנותיה הסופיות של ועדת ששינסקי מרוככות לעומת המסקנות המקוריות ומקלות מדי עם יזמי הגז, על חשבון הציבור כולו", מסרה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), שהובילה קו תקיף בחודשים האחרונים נגד חברות הגז והנפט ותמכה בהגדלת חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מהתגליות. "למרבה הצער, קמפיין של קומץ אינטרסנטים רווי הרבה כסף, הסתה וסילופים עבד בחלקו".

אך יחימוביץ' לא חוסכת גם שבחים מהוועדה: "ועדת ששינסקי עשתה עבודה מקצועית ויסודית, ויישום המסקנות ישפר מאוד את המצב הקיים. כעת יש להיערך למסע לחצים נוסף הן על הממשלה והן על הכנסת - ולהדוף לחצים אלה בנחישות. הציבור בישראל הוא הבעלים של הגז הטבעי וזכותה המלאה של הממשלה לקבוע את שיעורי המס על משאבי טבע אלה".

גם ח"כ חיים אורון (מרצ) תקף את פרופ' איתן ששינסקי בטענה שהוא נכנע ללחצים: "הלובי האגרסיבי והליכת האימים של טייקוני הגז עשו את שלהם. הדוח מקפח את חלקה של המדינה במשאביה שלה".

גם בארגון אדם טבע ודין תקפו את ששינסקי; מנכ"ל העמותה, עו"ד עמית ברכה, אמר כי הוועדה "העדיפה לרצות את בעלי ההון ולא שמה לנגד עיניה את האינטרס הציבורי במלוא היקפו. יישום מסקנות הוועדה הוא הפקרה של משאבי הטבע והעברתו לידיים פרטיות של בעלי ההון".