משקיעי הגז הפרטיים: "הרווח נטו למשקיע - 18% בלבד"

ביום שאחרי הדוח הסופי של ועדת ששינסקי, טוענים המשקיעים הפרטיים: הרווח נטו למשקיע - "לעג לרש"; ירד מ-555 ל-18% לעומת 13% בדוח הביניים

המשקיעים הפרטיים ממהרים להגיב להמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי. במכתב שהגיע למערכת "גלובס", כותבת נציגות המשקיעים כי "הדוח הסופי של ששינסקי משול להוצאת עז אחת מהחדר לאחר שהוכנסו אליו 10 עיזים. אין בדוח הסופי שום בשורה משמעותית ובעיקר אין מילה על הפרת כלל הברזל שבכל מדינה נורמלית ולפיו אין משנים כללים בדיעבד. המיסוי החדש יחול על כל התגליות ללא אבחנה".

המשקיעים הפרטיים ממשיכים וטוענים כי העובדה ש"תמר" לא הוחרגה גרמה כבר לאובדן של 8 מיליארד שקל במסים שלא ישולמו למדינה בגין רכישת גז מצרי על ידי החברה לישראל. רק על עובדה זו, מצהירים המשקיעים, ראוי היה ששר האוצר יגיש את התפטרותו.

לפי חישובים ראשוניים שערכה הנציגות, המשמעות של השינוי שנעשה לנטו של המשקיע הפרטי הוא ירידה מ-55% ל-18% במקום ל-13% לפי דוח הביניים. "זהו לעג לרש. ה-Government Take, מבחינת המשקיע הפרטי, נשאר באזור ה-70% דבר שמקובל במדינות עולם שלישי בלבד", נכתב במכתב המשקיעים.

"ששינסקי מנסה למכור לנו תיאוריות של הטבות כאלו או אחרות בשנים הראשונות ואפילו פטור מההיטל החדש למי שיתחיל להפיק לפני 2014. זהו ניסיון עלוב ללחוץ על בעלי 'תמר' להאיץ את הפיתוח תוך בליעת הצפרדע שהכינה לו הוועדה. כל בר דעת יודע כי בשנים הראשונות להפקה ממילא אין תשלומי מיסים משמעותיים כי מדובר בשנים בהן המכירות מטפסות אט אט, הרווחים ממילא הולכים לכיסוי ההשקעה והממשלה ממילא לא אמורה לקבל הרבה", טוענים המשקיעים.