הדולר בשפל של שנתיים: "אין מנוס מהתערבות אגרסיבית"

השער היציג נקבע בירידה של 0.45% לרמה של 3.528 שקלים, השער הנמוך ביותר מאז ה-7 באוקטובר 2008 ■ האירו נחלש ב-0.16% ל-4.722 שקלים

הדולר צונח היום (ג') לרמה שלא נרשמה כמותה מאז 7 באוקטובר 2008, בעת תחילת המשבר הפיננסי בארה"ב עם נפילת ליהמן ברדרס. הדולר היציג נקבע בירידה של 0.45% לרמה של 3.528 שקלים. האירו נסחר גם הוא בירידה מול השקל והיציג נקבע בירידה של 0.16% ל-4.722 שקלים.

היחלשות הדולר היום מגיעה למרות ניסיונות בנק ישראל להגדיל את יתרות המט"ח. סוחר באחד מחדרי המסחר הבנקאיים בשוק העריך בשיחה עם "גלובס" כי "לאור המשך הנפילה בדולר, אין מנוס מהתערבות אגרסיבית של בנק ישראל, ברמה של מאות מיליוני דולרים. הבעיה היא שלאור הניסיון של 2010, ממש לא בטוח שזה יעזור. בשורה התחתונה לדעתי אין הרבה מה לעשות: השקל פשוט הרבה יותר אטרקטיבי מהמטבע האמריקני, ולו רק בגלל פער הריביות", אמר.

גם בזירה העולמית, הדולר נחלש מול המטבע האירופי ב-0.3% לשער של 1.340, האירו מתחזק מול הדולר בעקבות נתוני מאקרו חיוביים באירופה. לעומת זאת, הדולר מתחזק היום מול הין בשיעור של 0.57% ונסחר בשער של 82.204 ין לדולר.

בזירת המאקרו, היום פורסם כי מדד המחירים לצרכן במרחב האירו עלה ל-2.2% בחודש דצמבר לעומת שיעור של 1.9% בחודש נובמבר. העלייה במדד המחירים לצרכן מציבה את המדד בפעם הראשונה מאז נובמבר 2008, מעל היעד של הבנק המרכזי באירופה שעומד על 2%.

סימני צמיחה בארה"ב גרמו להתחזקות הדולר מול המטבע היפני, נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו אתמול בארה"ב תמכו היום בתחזיות האופטימיות לקראת 2011. המגזר היצרני הראה סימני צמיחה זה החודש השביעי ברציפות ותמך בעליות בוול סטריט, שלחו גם את אסיה לעליות והין היפני נחלש היום מול הדולר.

"נראה כי הצמיחה בארה"ב מתחילה לתת את הטון", אמר יוג'י סאיטו, דירקטור במחלקת המט"ח בבנק השקעות בטוקיו. עוד הוסיף "סימני הצמיחה בארה"ב עשויים להיות חיוביים לדולר ושליליים עבור הין".

היום צפויים להתפרסם בארה"ב פרוטוקולים של ה'פד' שעשויים להיות בעלי השפעה על כיוון הדולר.

[לאתר המט"ח]