"מחירי השכירויות יעלו והבורסה תשבור שיאים ב-2011"

יוסי אפרתי, מנהל מחלקת ההשקעות בהכשרה ביטוח: "השווקים המומלצים על-ידינו הם השוק בישראל, ארה"ב, ושווקים מתעוררים עם דגש לשוק בברזיל , דרום קוריאה והודו"

לידיעת שוכרי הדירות: על פי תחזית שפרסמה מחלקת ההשקעות בחברת "הכשרה ביטוח" תימשך העלייה במחירי השכירות גם במהלך שנת 2011.

בתחזית שפרסם לשנת הקרובה, קובע יוסי אפרתי, מנהל מחלקת ההשקעות בחברה, כי "מחירי השכירות ימשיכו לעלות שכן עד עתה קצב עליית מחירי השכירות הייתה נמוכה מעליית מחירי הנדל"ן והערכתנו היא כי פער זה ייסגר לפחות בחלקו". אפרתי שב והעריך כי בתחום הדיור צפויה רגיעה במחירי הדירות ו"יתכן כי לקראת החצי השני של השנה נתחיל לראות ירידות מתונה מאוד בשוק הדיור המקומי, עקב עליית הריבית אשר תמתן את האטרקטיביות של המשכנתאות . כן נראה תחילתו של תהליך גידול בהיצע הדירות אשר ייתן את אותותיו ביתר שאת בשנת 2012".

יוסי אפרתי ציין עוד בסקירתו כי שנת 2011 תעמוד בסימן המשך ההתאוששות בשוק ההון. "האפיק המומלץ לשנת 2011 הוא האפיק המנייתי, שוק המניות צפוי להניב תשואות חיוביות אם כי התנודתיות תגבר. השווקים המומלצים על ידינו הם השוק בישראל, ארה"ב, ושווקים מתעוררים עם דגש לשוק בברזיל , דרום קוריאה והודו".

בנוגע לאג"ח הממשלתי אומר אפרתי כי אנו בתהליך גובר של העלאת ריבית ועל כן אפיק זה בשונה משנת 2010 אינו מומלץ השנה. כנ"ל לגבי אג"ח אמריקאי ל-10 שנים, ההערכה היא כי התשואה שם תעלה ל-4% (כלומר המחיר ירד) והשקעה באג"ח זה תניב למשקיעים הפסדי הון. "אם להיות באג"ח ממשלתי אז עדיפות למדינות עם ריבית גבוהה כגון אוסטרליה שם ניתן לקבל על אג"ח ממשלתי במח"מ של עד שנתיים תשואה של כ-5%", הדגיש אפרתי.

על פי הערכת מחלקת ההשקעות בהכשרה ביטוח "שנת 2011 תהיה המשך ישיר לשנת 2010 ולמרות הבעיות של משבר חובות במספר לא מבוטל במדינות אירופה, אבטלה ושוק נדל"ן בעייתי בארה"ב, בועת האשראי והנדל"ן בסין - הצפייה היא כי הביקוש להשקעות יגבר בכל העולם ובייחוד במדינות המתעוררות כחלק מתהליך התאוששות הדרגתי. בישראל הצמיחה צפויה להיות בדומה לשנה הנוכחית וכך גם האבטלה".

לדברי אפרתי, "בשונה משנת 2010 תמהיל ההשקעות בתיק צריך להיות שונה ואם אשתקד האג"ח הממשלתי והקונצרני הניב תשואות מרשימות והיווה מרכיב משמעותי בתיק ההשקעות בשנה הבאה הערכתנו כי האפיק הממשלתי והקונצרני יניב תשואות נמוכות מאוד ויתכן אף יניב למשקיעים הפסדי הון עקב תהליכים של העלאות ריבית. האינפלציה בישראל תהיה בתחום היעד של בנק ישראל אם כי בגבול העליון קרי 3%".