סקטור הגז-נפט נחשף: כמה מקבל השותף הכללי בגבעות?

הדוחות פורסמו בעקבות הנחיית רשות ניירות ערך וכחלק מהעבודה הנעשית ברשות לשיפור הדיווח בתחום הנפט והגז

שותפויות הגז מפרסמות החל מאתמול לראשונה דו"ח מפורט על מערכת התשלומים הקבועה לשותף הכללי, לבעלי עניין ולאישים נוספים הקשורים לשותפות (כגון גיאולוגים, בעלי עניין קודמים שמכרו את זכויותיהם וכו') .

בדוחות מפורטים בטבלאות החלק בהכנסות ובהוצאות של מחזיקי יחידות ההשתתפות וחלקם של מקבלי התשלומים מהשותפות ובראשם השותף הכללי .

כך, למשל, מפרטת שותפות גבעות עולם מהו שיעור ההשתתפות האפקטיווי שלה (כלומר של מחזיקי היחידות ע.ב.) בהוצאות החיפושים: על כל 100 שקל של הוצאות קידוח וחיפושי נפט (אקספלורציה ע.ב.) משלמת השותפות 7.5 שקל נוספים לשותף הכללי.

הנתון המשמעותי השני הוא חלק הציבור בהכנסות. במקרה של גבעות עולם למשל, השותף הכללי זכאי לתמלוג-על בסך 20.455 שקלים מכל מאה שקלים. לאחר ניכוי תמלוגים למדינה נשארת למחזיקי יחידות ההשתתפות הכנסה בגובה 66.17 שקלים - לפני תשלום מס.

הדוחות פורסמו בעקבות הנחיית רשות ניירות ערך וכחלק מהעבודה הנעשית ברשות לשיפור הדיווח בתחום הנפט והגז. מערכת ההסכמים בין השותפות לשותף הכללי ולבעלי עניין פורסמה עד היום במסגרת הדוחות התקופתיים והתשקיף. ואולם ברשות הגיעו למסקנה כי נדרש ידע מקצועי מעמיק על-מנת להבין מהדוחות את המשמעויות הכספיות של ההסכמים וכי בפועל הציבור ומחזיקי יחידות ההשתתפות אינם מודעים להיקף התשלומים שהשותפות משלמת לצדדים שלישיים.