מחיר החופשה זינק ב-50% - הנופשים תובעים 200 אלף שקל

שתי משפחות שתכננו טיול לאפריקה אך נאלצו לבטלו עקב ייקור לא צפוי בתעריפים תובעות פיצוי מחברת הנסיעות "טופ סטייל" בטענה כי ניהלה איתם מו"מ שלא בתום-לב

שתי משפחות שתכננו טיול לאפריקה אך נאלצו לבטלו עקב ייקור לא צפוי בתעריפים - תובעות 195 אלף שקל מחברת הנסיעות "טופ סטייל נסיעות וטיולים".

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות עורכי הדין חיים פרנק ויניב אריאלי, טוענות המשפחות כי רכשו במהלך חודש יולי האחרון חבילות נופש לאפריקה עבורם ועבור ילדיהם לתקופה של שבועיים בסוף ספטמבר.

לטענתן, כשפנו לחברה בחודש מאי וביקשו לקבל הצעת מחיר ל-8 נפשות בטנזניה וזנזיבר, "ובלבד שמחיר החבילה לכל אחד מהנוסעים לא יעלה על סך 3,000 דולר" - קיבלו הצעת מחיר לטיול בן 15 יום בעלות של 3,100 דולר לאדם, והזמינו את החבילה על אף החריגה הקלה בתקציב. בהמשך, לפי התביעה, שילמו עבור הטיול 24,800 דולר במספר תשלומים, באשראי ובמזומן.

אלא שהחריגה הקלה איבדה כל פרופורציה כאשר בתחילת חודש אוגוסט, על-פי הטענה, פנתה נציגת חברת הנסיעות לרוכשים והסבירה כי חלה טעות בתמחור חבילת הנופש - ולכן עליהם להוסיף סך של 1,400 דולר לכל נוסע. העלות החדשה של החבילה תומחרה ב-4,500 דולר לכל אחד מהנוסעים.

בני המשפחה הנדהמים הבהירו לחברה כי אין באפשרותם לשאת בתשלום המעודכן, שכן הם תכננו את מימון הטיול זמן רב מראש. בשיחות נוספות הציעו נציגי החברה להפחית את גובה התוספת הנדרשת, אולם המשפחות סירבו להצעות אלה ודרשו לקבל את החבילות במחיר המקורי שסוכם.

לאחר כ-10 ימים, כשכלו הסיכויים להגיע לעמק השווה, הודיעו המשפחות לחברה כי הן נאלצות לבטל את השתתפותם בטיול. בעקבות זאת דרשה החברה לחייב את התובעים בדמי ביטול בגובה 20% ממחיר ההזמנה.

בני המשפחות טוענים כי ביצעו הכנות רבות במסגרת היערכותם לטיול, כולל קבלת אישורי חופשה ואישורים ביטחוניים ממקומות עבודתם, קבלת חיסונים ורכישת ציוד מתאים, וכי הביטול גרם עוגמת-נפש רבה, בין היתר כיוון שהנסיעה תוכננה על-פי לו"ז בחינות הבגרות של אחד הבנים וכטיול טרום-גיוס של אחת הבנות.

בתביעה נטען כי החברה הטעתה את בני המשפחה וניהלה איתם משא-ומתן שלא בתום-לב, תוך אי-גילוי מחירה המקורי של החבילה במשך כל שלבי המשא-ומתן.

לטענת התובעים, החברה הוציאה מהם כספים במירמה, ולכן היא נתבעת לפצותם ב-195 אלף שקל.

כתב ההגנה הוגש לבית המשפט בשבוע שעבר.

מחברת "טופ סטייל נסיעות וטיולים", בבעלות חברת אינטרנשיונל תיירות, חברת רימון טיולים וחברת ח.י.ש נופש ותיירות, נמסר תגובה: "היות והוגשה תביעה בעניין הכתבה שפורסמה, וחברת טופ סטייל נסיעות וטיולים בע"מ הגישה כתב הגנה על-ידי עו"ד יוסף גבריאלי שבו היא דחתה את כל הטענות השקריות של התובעים, חברתנו איננה מעוניינת לנהל את המשפט מעל גבי העיתון, וכל מה שיש לה לומר ייאמר בתוך כותלי בית המשפט".