שפעת עונתית הורגת גם צעירים: מת בן 15 ללא מחלות רקע

מקרה שגרתי של שפעת עונתית הסתיים במותו של נער מקיסריה, שאושפז בביה"ח כשהוא סובל מחום גבוה וכאבים בחזה. למרות הטיפול שקיבל מצבו המשיך להידרדר והבוקר נקבע מותו בביה"ח

נער כבן 15 תושב המקום שהגיע למיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה ביום ראשון האחרון עקב שפעת עונתית, מת היום בבית החולים למרות שלא סבל ממחלות רקע קודמות.

הנער הגיע לבית החולים בעקבות תלונות על קשיי נשימה, חום גבוה וכאבים בחזה. לדברי הצוות הרפואי "הוא אושפז במחלקת הילדים וקיבל טיפול אינטנסיבי כנדרש במצבו. הטיפול כלל מתן חמצן, אנטיביוטיקה וטיפול נוגד שפעת במינון מוגדל, תוך התערבות של מומחים בתחום הריאות והמחלות הזיהומיות".

"כנהוג, נערכו בדיקות מתאימות ונבדקה האפשרות להידבקות בשפעת מסוג h1n1 (שפעת החזירים) שנשללה", אמרו בבית החולים. "למרות כל הטיפולים שקיבל, המשיך מצבו של הנער להידרדר ובהמשך, הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי".

הצוות הרפואי עסק כל העת בניסיון לייצב את מצבו, תוך מעורבות של מומחי היחידה, מומחים בתחום הריאות, ההמטולוגיה, הילדים והתייעצות עם גורמי חוץ. "למרות המאמצים הכבירים של הצוות, הנער נפטר היום בבוקר, לאחר שכל מערכות גופו קרסו", נמסר מבית החולים.

הרופאים: "מהלך סוער במיוחד של שפעת עונתית"

"למרות שמדובר בנער ללא מחלות רקע קודמות, התפתח מהלך מחלה סוער במיוחד של שפעת עונתית", אמר היום ד"ר מוני ליטמנוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי. "הוא טופל בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לצערנו, למרות המאמצים הניכרים, השיפור המיוחל לא הגיע והנער נפטר".

"גם נערים וילדים מתים משפעת, ולאו דווקא זקנים וחולים", אמר ד"ר מוני ליטמנוביץ בריאיון לגלי צה"ל. "בכל שנה אנשים מתים משפעת. זו עלולה להיות מחלה מאד קשה, שתלויה בתגובה של הגוף למחלה".

"דלקת ריאות מהסוג הזה, שנגרמה עקב מחלה ויראלית, יכולה להתפתח גם תוך שעה", הוסיף ד"ר ליטמנוביץ. "אם אין סיבה לחשוד שיש דלקת ריאות, והצילום תקין - אי אפשר בהכרח לזהות שיש בעיה".