מהומה בכנסת: תוקם ועדת חקירה על ארגוני שמאל קיצוניים

(עדכון) - עברה בקריאה טרומית ההצעה לסדר של ח"כ פאינה קירשנבאום להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ארגוני השמאל הקיצוניים בישראל ומאיפה הם מקבלים מימון

מהומה במליאת הכנסת בהצבעה על הצעת החוק הפרטית של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ארגוני השמאל הקיצוניים בישראל ומאיפה הם מקבלים את המימון שלהם. בסיום ההצבעה הסוערת על ההצעה לסדר, 41 חברי כנסת הצביעו בעד ו-17 התנגדו. ההצעה זכתה לתמיכה של הליכוד ושאר מפלגות הימין וגם של כמה מחברי סיעת קדימה. ההצעה עברה בקריאה טרומית וכעת היא עוברת לדיון בוועדת הכנסת.

במהלך ההצבעה, עלה על דוכן הנואמים סגן שר החוץ דני איילון (ישראל ביתנו) שקרא מן הסתם לאישור הקמת הוועדה. מנגד, נציגי מפלגות השמאל והסיעות הערביות טענו נגד ההצעה והדבר גרר התלהמות סוערת בין הצדדים. ניצן הורוביץ קרא נגד ישראל ביתנו בטענה כי הם פוגעים בדמוקרטיה: אם ההצעה הזו תעבור - אנחנו נבקש גם לחקור לעומק את המפלגות החרדיות ואת מפלגות הימין ולא נעצור בזה".

מישראל ביתנו נמסר כי "זוהי החלטה חשובה שתאפשר לאזרחי ישראל לדעת באמת מי עומד מאחורי הגופים שעושים זאת. הדרישה להקמת הוועדה נועדה לבחון את פעילותם ומימונם של אותם גופים התומכים דרך קבע בארגוני הטרור, כולל תמיכה באופן גלוי בחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה וכן בחמאס בזמן מבצע עופרת יצוקה.

"זכותו וחובתו של הציבור בישראל לדעת שרוב העדויות השקריות שנכתבו בדו"ח גולדסטון הועברו על ידי הארגונים הללו, בהם גם אלה שמסרו את שמותיהם של קציני צה"ל ועודדו הכנת תביעות משפטיות נגדם, ונציגיהם אף מסתובבים שנים בבתי הספר בישראל ומטיפים לנוער להשתמט משירות צבאי. הגופים הנ"ל אינם באמת מתעניינים במצב זכויות האדם ולראייה, הם מעולם לא פעלו למען זכויותיהן של הנשים בחברה הערבית או דנו על מצב הדמוקרטיה בערב הסעודית, אותה מדינה המממנת חלק מארגונים אלו עצמם. כל מטרתם של הגופים הללו היא להרתיע את צה"ל במאבקו בארגוני הטרור ולהחליש את נחישותם של החיילים בהגנה על אזרחי המדינה, ועל כנסת ישראל מוטלת החובה להלחם בכך".

"מתחבאים מאחורי טיעונים של זכויות אדם"

מפלגת ישראל ביתנו, בראשות שר החוץ אביגדור ליברמן, טוענת כי אותם ארגונים ישראלים מקבלים מימון מגורמים אנטי ציוניים קיצוניים, ועומדים מאחורי תביעות נגד חיילי ומפקדי צה"ל המאשימות אותם בפשעי מלחמה. בין ארגוני השמאל אותם מבקשת הצעת החוק לחקור, "יש דין", "מחסום ווטש", "בצלם", "עדאללה", "שוברים שתיקה" ועוד.

לדברי ח"כ קירשנבאום, "פעילות הארגונים הישראליים הינה פגיעה חמורה בלגיטימציה של ישראל בעולם. בעזרת שיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים הם גורמים לפגיעה בצה"ל, בחייליו ובמפקדיו - וזה חייב להיחקר ולהיפסק".

בישראל ביתנו טוענים, כי הארגונים האלה מתחבאים מאחורי טיעונים של זכויות אדם, מעודדים השתמטות מצה"ל ומנהלים קמפיין שקורא לחיילים ולמפקדים פושעי מלחמה. ארגוני זכויות האדם בישראל, מנגד, טוענים שזוהי זכותם הדמוקרטית וכי ביקורת על מדיניות ממשלתית היא חיונית.

"מנגנון קטלני לדמוקרטיה"

מהצד השני של הקשת הפוליטית, ח"כ דב חנין אמר כי "הכנסת אישרה היום מנגנון קטלני לדמוקרטיה. אנחנו נמצאים בצניחה חופשית אל מקום חשוך ואנטי דמוקרטי". ח"כ אחמד טיבי אמר לאחר האישור כי "זהו יום שחור לכנסת". באגודה לזכויות האזרח טענו כי "ישראל ביתנו וחברי הכנסת נעצו היום מסמר נוסף בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית".

שר העבודה והרווחה, יצחק הרצוג, אמר כי "הצעות פוליטיות מסוג זה מתאימות למשטרים חשוכים שמדינת ישראל אינה רוצה להדמות להם. הוועדה תגרום נזק מדיני מיותר לישראל ולתדמיתה - השימוש בכסות של הגנה על חיילי צה"ל, שהיא ערך חשוב ביותר, על מנת לבצע רדיפה פוליטית מהסוג הנמוך והמסוכן ביותר - עלול לפגוע בנימי הדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין מהליכוד, אמר כי "מצב בו ארגונים ישראליים פועלים נגד מדינת ישראל, חיילי ומפקדי צה"ל, ואף עומדים מאחורי גיבוש תביעות נגדם בעולם - זה מצב בלתי סביר לחלוטין, ועל הכנסת לברר את העניין ואת מקורות המימון של אותם ארגונים".