בורג לארגוני השמאל: אל תשתפו פעולה עם ועדת החקירה

בורג: "אין לוועדת חקירה מן הסוג הזה שום סמכות לזמן עדים או לאסוף חומרים ואסור לשתף איתה פעולה"

יו"ר הכנסת ויו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, אברום בורג, קורא לארגוני זכויות האדם ולחברי הכנסת התומכים בהם לא לשתף פעולה עם ועדת החקירה הפרלמנטרית שצפויה לקום נגדם בקרוב, כפי שהוחלט השבוע בכנסת.

"אין לוועדת חקירה מן הסוג הזה שום סמכות לזמן עדים או לאסוף חומרים ואסור לשתף איתה פעולה", אמר בורג. "הגיע הזמן לקרוא לדחליל בשמו. מדובר בלא יותר מאשר רעש שמבקש לפגוע ביסודות הדמוקרטיה ו'ציפורי החופש' לא צריכות לשתף פעולה עם הדחליל".

מהומה רבתי התחוללה השבוע בכנסת בעקבות ההחלטה להקים ועדת חקירה שתבדוק את פעילותם של ארגוני השמאל הקיצוניים הפועלים בישראל, ומהיכן הם מקבלים מימון. ההצעה זכתה לתמיכה של הליכוד ושאר מפלגות הימין, וגם של כמה מחברי סיעת קדימה. חברי כנסת מהשמאל ביקרו בתוקף את ההחלטה ואילו בימין טענו כי ארגוני השמאל מסתתרים מאחורי טיעונים של זכויות אדם.

"שיישבו להם חברי הכנסת הימניים, הפונדמנטליסטים והלאומנים ביחד, ויחקרו את החדר הריק כמה שהם רק רוצים", הוסיף בורג. "אנחנו נמשיך להיאבק להצלתה של הדמוקרטיה מידי האידיאולוגיה הגזענית המסוכנת שלהם. כל האינפורמציה שהם מחפשים נמצאת אצל רשם העמותות והתאגידים, רשויות המס ואתרי האינטרנט של ישראל. לנו אין מה להסתיר - ולהם?".