הדולר היציג נחלש 0.5% ל-3.53 ש'; האירו מתחזק בעולם

הדולר ממשיך לאבד גובה בעולם: האירו התחזק במהלך היום עד 1% כנגדו ל-1.337 דולר ■ האירו היציג התחזק בשיעור מזערי ונקבע ב-4.731 שקלים

עם קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל נחלש שערו היציג של הדולר מול השקל ב-0.536% לרמה של 3.529 שקלים לדולר. זאת לאחר שאתמול נסחר הדולר ביציבות מול השקל.

כמו כן, שערו היציג של המטבע האירופי רשם התחזקות של 0.066% ושערו ננעל ב-4.7313 שקלים לאירו. מול האירו רושם הדולר ירידה של 0.7% ונסחר ברמה של 1.337 דולר לאירו. גם מול הליש"ט הדולר יורד ב-0.59% לרמה של 1.5991 דולר.

להערכת כלכלני פינקסו "על אף הצלחת ההנפקה בפורטוגל לכאורה והתנועה החדה של האירו בשבוע שעבר, המגמה הדולרית לא תשתנה. מול הדולר אנו צופים שהמטבע האירופי ייחלש עד לרמה של 1.2 ומול השקל הוא צפוי להיחלש עד לרמה של 4.2 שקלים".

נזכיר, כי 17 שרי האוצר של גוש האירו נפגשו אמש בבריסל במטרה לדון על הרחבת קרן הסיוע למדינות האיחוד האירופי שנקלעו למשבר חוב. מתוך 440 מיליארד אירו שבקרן הסיוע, רק כ-250 מיליארד אירו בלבד זמינים באופן מיידי להעברה למדינות אירופה שנקלעו למשבר חוב, בשל תהליכי ההעברה המסובכים.

עד היום הבנק המרכזי באירופה הוציא כ-74 מיליארד אירו בדרכים שונות על מנת להרגיע את אי הוודאות במדינות ה-PIGS אך "השקעת הסכום הזה לא הביאה לשינוי המיוחל ולאירופה צפויה עוד דרך חתחתים ארוכה עד יציאתה מהמשבר", נכתב הבוקר בסקירה היומית של פינקסו.

הדולר הקנדי ממשיך לעלות לקראת פרסום החלטת הריבית היום. על פי הערכות ממוקדמות יתכן כי הבנק המרכזי יפתיע ויעלה את שיעור הריבית ב-0.25% או יותיר את שיעור הריבית ברמה של 1%.

בהמשך היום יפתח המסחר בוול סטריט אחרי סוף שבוע אחרי בגלל יום מרטין לותר קינג שחל אתמול. "המשקיעים יעקבו במהלך הימים הקרובים בעיקר אחרי ביצועי החברות לרבעון ה-4 של 2010. המדווחת המרכזית היום הינה יצרנית האייפון 'אפל', אשר תדווח היום ומניותיה בכוננות ספיגה לאחר שמנכ"ל החברה הודיע כי הוא יוצא לחופשת מחלה יום לפני פרסום תוצאותיה הרבעוניים", נכתב בתחזית של כלל פורקס.

[לאתר המט"ח]