הדגל הפלסטיני הונף לראשונה מעל נציגות אש"ף בארה"ב

הנציג הפלסטיני: "מקווים שהדגל יסייע במאמצינו לההשיג הכרה במדינה פלסטינית" ■ פקידי ממשל: הנפת הדלג אינה מסמלת שדרוג במעמד הנציגות

הדגל הפלסטיני הונף היום (ג') בפעם הראשונה מעל הנציגות הרשמית של אש"ף בוושינגטון, בברכת ממשל אובמה. נציגים פלסטיניים הכריזו, כי הנפת הדגל היא צעד סמלי שנועד להדגיש את התנופה במאמצי הרשות הפלסטינית לגבש הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית עתידית.

את הדגל, בצבעי ירוק, אדום, לבן ושחור, הניף נציג אש"ף בוושינגטון, מאען עריקאת, על תורן במרפסת מעל מפלס הכניסה לנציגות. מאען הגדיר את האירוע כהיסטורי.

"הגיע הזמן שדגל זה, שמסמל את מאבקו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולהקמת מדינה, יתנוסס בארה"ב", אמר עריקאת. "אנו מקווים שהדגל יסייע למאמצים הבינלאומיים להשיג הכרה במדינה פלסטינית, ואנו מקווים שבפתיחת המושב הבא של העצרת הכללית של או"ם, בספטמבר השנה, מדינת פלסטין תהיה חברה מלאה בארגון, כפי שאמר הנשיא אובמה במושב הקודם של העצרת".

פקידי ממשל אמריקניים אמרו הערב, כי הנפת הדגל אינה מסמלת שום שדרוג במעמדה של הנציגות הפלסטינית.

"(נציגות אש"ף) פועלת לפי הנחיות הסטייט דיפרטמנט; אין לה שום פריווילגיות דיפלומטיות או חסינות דיפלומטית", הבהיר דובר משרד החוץ האמריקני, פ.ג'. קראולי. "לצעדים כאלה כזה יש אמנם משמעות סמלית. הם משקפים את שיפור היחסים בין ארה"ב לפלסטינים. אך אין להם שום משמעות לפי אמנת וינה להסדרת יחסים דיפלומטיים בין מדינות".

ביולי העניק הסטייט דיפרטמנט לפלסטינים, לפי בקשתם, רשות לכנות את נציגותם בוושינגטון "המשלחת הכללית של אש"ף", השם שניתן לנציגות הפלסטיניות באירופה, קנדה ואמריקה הלטינית.

ארה"ב מוסיפה להתנגד למתן הכרה בינלאומית במדינה הפלסטינית וטוענת שהכרה כזו צריכה לבוא רק בעקבות מו"מ עם ישראל, לא באופן חד-צדדי.

אך נציג אש"ף בוושינגטון שיבח את הממשל על הסכמתו שהדגל הפלסטיני יונף מעל משרד הנציגות. "זה מראה שהממשל רציני... אך אנו קוראים לממשל לתרגם את תמיכתו במדינה פלסטינית לפעולה קונקרטית".