צפו - ח"כ שמואלוב: "איך זה שאותי לא מטרידים מינית?"

חברת הכנסת מקדימה השתלחה גם כנגד אורלי אינס וטענה: "אני לא מכוערת ואותי לא הטרידו" ■ טענה כי נלחמים יתר על המידה למען חד-הוריות ■ לבני: "חלוקת מהותית על עמדותיה"

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), כנראה ידעה שהדברים שנשאה בכנס "מי יציל את המשפחה" ב-21 בדצמבר האחרון, שנויים במחלוקת - בלשון המעטה. לאחר שהמעיטה בערך הטרדות מיניות, פקפקה בגרסתה של אורלי אינס ותקפה גם נשים חד הוריות טרחה הח"כית לסכם במילים: " מה שאני אומרת זה דברים מאוד מסוכנים. זה לא פוליטקלי קורקט".

בפתיחת דבריה בחרה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' להתייחס לעם היהודי כ"עם של קומבינטורים". "היינו כאלה ונשארנו כאלה, וכך הגענו אחרי 60 שנה למצב של חוסר אמון בסיסי שגורם לאיבוד ערכים", אמרה בכנס שנערך ברמת גן.

"איבוד הערכים פוגע גם במשפחה", הוסיפה. "אם חד הורית מחליטה לעשות ילד מחוץ למשפחה ואז מגיעה למדינה ומבקשת הטבות על זה ועל זה ועל זה וכולם מבסוטים. ובכנסת יש תחרות מי מעביר את החוקים המתירים הכי הרבה. אני מבטיחה לכם שאני לא אהיה אף פעם מספר אחת שם".

"אף אחד לא הטריד אותי מינית ואני לא כזו מכוערת"

למרות זאת הבהירה, "אני לא באה לשפוך את התינוק עם המים כי חלקן זה בצדק". היא הוסיפה בחיוך, "חלק לא מצליחות למצוא חתן. כולן רוצות להיות קרייריסטיות. אני לא בטוחה שאם הייתי מתחנכת על ערכי משפחה, הייתי פה היום. אולי הייתי בבית. אבל אנחנו קרייריסטיות, רוצות לשנות את העול, צריך לשנות, לעשות. אנחנו לא באמת נשנה את העולם".

"בחיים, טפו טפו טפו, אף אחד לא הטריד אותי מינית", המשיכה. "אני לא חושבת שאני כזו מכוערת. ציון חמש וחצי. אבל כשגבר אומר לי מחמאה אני מבסוטית, זה חלק מהאיזון הטבעי בטבע. אם שולח ידיים, שתי פליקות ושלום על ישראל".

בהמשך דבריה, תקפה כאמור הח"כית - לקול תשואות הקהל - את ד"ר אורלי אינס, המתלוננת נגד ניצב אורי בר-לב וגם את התקשורת. "כל הנושא הזה של אינס אפרופו, יש לי טענה קשה לתקשורת אחרי השריפה בכרמל. שאלו איך הגענו לזה. אני אגיד לכם, כי במקום לדבר יום יום על הכיבוי, מדברים על מישהי שהטרידו אותה מינית ומישהו שעשה אורגיות".

"אינס חיכתה מאה שנה"

"אני לא אומרת אם הוא אשם או לא, אם זרקו אותה מהגשר בגיל 30 והיא חיכתה מאה שנה עד שהוא עולה לתפקיד פתאום לבוא ולהודיע", הוסיפה.

באתר "הפמיליסטים", הארגון שיזם את הכנס, נכתב כי: "כנס 'מי יציל את המשפחה' היה כנס ראשון מסוגו. ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' היא חברת הכנסת הראשונה שרוצה לקחת על עצמה את שחרור האבות ממצבם הנוכחי, כחלק ממהלך פרו-משפחתי כולל שמטרתו העיקרית טובת הילדים ועתיד העם".

באיגוד מרכזי הסיוע מסרו בתגובה לדברים: "בשם ערכי המשפחה ממשיכה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ לשמר את ההגמוניה הגברית וההצדקה באפליית נשים. דבריה לגבי הטרדה מינית מעידים על חוסר הבנה ועמדה בעייתית בנוגע לפגיעות מיניות. אם גם היום עדיין קיימות דעות מהסוג שחברת הכנסת שמאלוב-ברקוביץ הביעה, לא מפתיע שקשר השתיקה סביב פגיעה מינית עדיין קיים ושנשים עדיין מפחדות להתלונן ומרגישות אשמות ומתביישות. באמצעות פריצת מחסומי קשר השתיקה, ביטול דעות קדומות וחינוך נוכל למגר את תופעת האלימות המינית".

ציפי לבני מתנערת

בעקבות פרסום הקטע המדובר שוחחה היום ראש האופוזיציה ציפי לבני עם ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ והבהירה לה כי היא חולקת מהותית על עמדותיה בנושא מעמד האישה, כפי שבוטאו באמצעי התקשורת. לבני הוסיפה כי תפעל למנוע כל פגיעה בזכויותיהן של נשים בישראל, בכבודן, ובדרכים להעצמתן וכי קדימה בראשותה תמשיך לפעול לקידום נושאים אלה.

שדולת הנשים: קוראות להתפטרותה

גם בשדולת הנשים גינו את הדברים וטענו: "דבריה של ח"כ שמואלוב מעידים על בורות וחוסר ידע משוועים בכל הנוגע למאבק באלימות נגד נשים ובמה שקשור למאבק בעוני ובקידום עבודת נשים". בשדולה הוסיפו: "מתן לגיטימציה לשונאי נשים, המעודדים אלימות נגד נשים והדרתן של נשים מהמרחב הציבורי היא אנכרוניסטית והזויה. לפי גישה זו, ח"כ שמואלוב צריכה להתפטר מהכנסת לאלתר כי הרי היא אישה ולפי טענת מארגני הכנס, נשים לא צריכות לכהן בתפקידים בכירים במרחב הציבורי"

צפו בקטע המלא: