סערת ששינסקי: לשכת רה"מ הוצפה במיילים ע"י משקיעים

המשקיעים הפרטיים, המנהלים קמפיין אגרסיבי נגד המלצות ועדת ששינסקי, שיגרו לרה"מ מיילים רבים המוחים על העלאת חלקה של הממשלה בהכנסות הנפט והגז

ממשלת ישראל תתכנס ביום א' כדי לאשר את ההמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי, להעלאת חלקה של המדינה בהכנסות מתגליות הגז והנפט ל-52%-62%, לעומת שליש היום. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בשבוע שעבר לאמץ את ההמלצות הסופיות, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס".

בתוך כך, המשקיעים הפרטיים, המנהלים בשבועות האחרונים קמפיין אגרסיבי נגד דוח ששינסקי, הציפו את תיבת הדואר האלקטרוני של רה"מ במיילים המביעים התנגדות עזה להמלצות ששינסקי.

באחד המיילים, עליו חתום טוביה לוסקין, מנכ"ל גבעות, נכתב כי "המלצות ועדת ששינסקי פוגעות באופן לא הגון ולא חכם במשקיעי גבעות אך חמור יותר מכך - יישומן ימנע את המשך חיפושי הנפט בישראל וזו תהיה טעות אסטרטגית". מכתב זה לא יצא מטעמו של לוסקין, אלא מטעם אחד המשקיעים שהחליט להשתמש בשמו.

מייל אחר מגולל הלכות מהמשפט העברי ובא להסביר מדוע יש לקיים הבטחות ולא להעלות את תמלוגי הגז והנפט. "המשפט העברי תובע מרשות ציבורית ונציגי הציבור הפועלים בשמו מידה יתרה של יושר, הגינות ורצינות. בבסיס פעולתה הראויה של הרשות הציבורית ניצב הכלל שלפיו 'אין דרך הציבור להשטות'. כפועל יוצא, אין הרשות הציבורית רשאית להשתחרר מהתחייבות שקיבלה על עצמה, בדומה לתפיסתו של השופט ברנזון בהלכת סאי-טקס", נכתב במייל.

חלק מהמיילים הינם מכתבים משוחזרים שנשלחו בעבר לכלי תקשורת וגם לגורמים הקשורים לוועדת ששינסקי, וכעת נשלחו שוב לרה"מ לקראת ההצבעה על דוח ששינסקי בממשלה. מדובר, כאמור, בניסיון ליצור לחץ נוסף ואולי להביא לשינוי של הרגע האחרון בממשלה, אם כי הסיכוי לכך קלוש ביותר.