נעילה שלילית בת"א בצל המצב במצרים: המעו"ף ירד 0.2%

הסוחרים המשיכו לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות הדרמטיות במצרים ■ מגמה חיובית באירופה ובחוזים העתידיים בוול סטריט ■ סיטי: הסיכוי לתרחיש רע הינו גבוה יותר מהסיכוי לתרחיש טוב

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') במגמה שלילית בסיום יום מסחר תנודתי, כאשר המשקיעים המשיכו לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות הדרמטיות במצרים ובירדן. על רקע נעילה חיובית באסיה, עליות של עד 1.2% באירופה, וצפי לפתיחה חיובית בוול סטריט, הבורסה הישראלית מפנימה את הקירבה הגיאוגרפית למוקדי המהומות - המדדים המובילים איבדו היום 0.2% ועד 1.2%. מחזור המסחר היום הסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, גבוה יחסית לחודש האחרון אך נמוך מהמחזורים בשני הימים הראשונים של השבוע.

אחרי יום מתוח ללא אירועים חריגים, חווה היום מצרים את "צעדת המיליון", במסגרתה מכונסים מאות אלפי מפגינים בכיכר "א-תחריר" (השחרור) בקהיר וקוראים לנשיא המצרי, חוסני מובארק, לעזוב את תפקידו. השוק עצמו חושש כמובן שההפגנות יגלשו למהפכה בפועל ועלייה אפשרית של גורמים עוינים את ישראל. בינתיים, פיזר מלך ירדן עבדאללה את הממשלה במדינה בשל אוזלת ידה בטיפול בהפגנות בירדן.

חוסר הוודאות הגיאו-פוליטי השורר באזורנו בימים האחרונים בעקבות המהומות במצרים ניכר היטב גם בסקירה של סיטי על הבורסה בישראל. דייוויד לובין, כלכלן המאקרו של סיטי המסקר את השוק הישראלי, הוציא סקירה ללקוחותיו ובה הוא מנתח את השלכות המהומות במצרים על כלכלת ישראל; תשובות ברורות אין, אך נראה כי הסיכוי לתרחיש רע הינו גבוה יותר מהסיכוי לתרחיש טוב.

פישר: התקבולים מהגז הטבעי יהיו נמוכים ממה שחושבים

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, דיבר אתמול בכנס המכון למחקרי ביטחון הלאומי. בין השאר דיבר הנגיד גם על תגליות הגז הגדולות מול חופי ישראל. לדבריו, "ההיבטים הכמותיים של התקבולים למדינה הם פחות מרשימים משחושבים - ים תטיס משלמים לאוצר 700 מיליון שקל בשנה לשדה הכי קטן. בשדה "תמר", שיכול לספק את צרכי ישראל בצריכת הגז להרבה שנים, התשלומים השנתיים לממשלה יהיו 500-700 מיליון דולר - זה משמעותי, אבל ביחס לתמ"ג שלנו זה לא הרבה. ב"לוויתן" צפויים לשלם כפול מזה -מה שביחד מביא לאחוז אחד מהתמ"ג כרווח של הממשלה מהתגליות - וזה לא הרבה ולא משנה את המצב הבסיסי. כולם משווים אותנו לנורווגיה מבחינת התקבולים לממשלה מהתגליות - אך התקבולים של הממשלה שם מגיעים ל-15% מהתמ"ג וזה גדול, אצלנו כאמור זה הרבה פחות". אתמול, נזכיר, רשמו מניות הגז הטבעי עליות חדות, ביניהן רציו , אבנר ודלק קידוחים .

הבנקים יורדים

מניית פועלים הגיבה בירידות, לאחר שבלילה דיווחנו שמנכ"ל הבנק ציון קינן נחקר אתמול באזהרה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה והפרת אמונים. לפי הדיווח, קינן נחקר במחלקה לחקירות הונאה בחשד שהיה מעורב במתן הלוואה לדני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים.

ישראמקו עידכנה אתמול לאחר סיום המסחר כי הגיעה להסכמה עם דויטשה בנק כי תקופת הבלעדיות של הבנק תוארך עד ל-31 במארס 2011, זוהי פעם נוספת שבה מוארכת תקופת הבלעדיות לצורך גיבוש וחתימת הסכם מימון מחייב עם דויטשה בנק להעמדת הלוואת גישור לשותפות בסך של כ-350 מליון דולר לצורך השקעתה בפיתוח פרוייקט "תמר".

חברת מליסרון הנמצאת בשליטת יולי, אייל וליאורה עופר, ועופר השקעות שבשליטת האחים עופר, דיווחה היום לבורסה כי הפרופ' אמיר ברנע הסכים לשמש כפוסק בעניין החלטת הממונה בעסקת רכישת בריטיש ישראל .

חברת אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, תנסה לגייס 20 מיליון שקל בהנפקת זכויות. בעלי העניין בחברה, מורי ארקין ומגדל, מתכוונים לנצל את כל יחידות הזכות המוצעות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]