מליסרון: עסקת בריטיש בסכנה; פרופ' ברנע ישמש כפוסק

ברנע יכריע בשאלה האם תנאי החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים מכבידים ופוגעים באופן מהותי בעסקה ■ ההכרעה במחלוקת בתוך 15 ימים

חברת מליסרון , הנמצאת בשליטת יולי, אייל וליאורה עופר, ועופר השקעות שבשליטת האחים עופר, מדווחת היום (ג') לבורסה כי הפרופ' אמיר ברנע הסכים לשמש כפוסק בעניין החלטת הממונה בעסקת הרכש.

פרופ' ברנע ישמש כפוסק לצורך הכרעה בשאלה האם תנאי החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים מכבידים ופוגעים באופן מהותי בעסקה בין שני הצדדים. עוד נמסר כי פרופ' ברנע יכריע במחלוקת בתוך 15 ימים ממועד הפנייה אליו.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, החליטה לאשר את עסקת הענק בתחום הנדל"ן המניב שבה רוכשת מליסרון את בריטיש ישראל . זאת בכפוף להתניה שלפיה בתוך שנתיים תתחייב מליסרון למכור שני נכסים מסחריים מהותיים - את הגרנד קניון או הקריון באזור הצפון, ואת קניון רחובות, קניון אבנת או קניון רננים באזור המרכז. מליסרון נוטה למכור את הגרנד קניון בחיפה ואת קניון רננים ברעננה.

באוקטובר 2010 חתמה קבוצת עופר-מליסרון, בשליטת יולי וליאורה עופר, על עסקה לרכישת מניות השליטה (71%) בבריטיש ישראל, הנמצאת בשליטת ליאו נואי ופויו זבלדוביץ' תמורת 1.7 מיליארד שקל, בעסקה שתיצור את ענק הקניונים הגדול בישראל.

במהלך השבוע האחרון ריכזה מליסרון מאמצים קדחתניים מול הממונה על ההגבלים, בניסיון להניא אותה מהחלטתה להתנות את העסקה. מליסרון אף טענה בפני הממונה כי ההתניה במכירת הקניונים עלולה "להפיל את העסקה".

הממונה על ההגבלים לא קיבלה את עמדת מליסרון והחליטה לנטרל במעט את הכוח שתרכז הקבוצה לאחר השלמת העסקה מול הרשתות הקמעוניות. החלטת הממונה לחייב את מליסרון למכור נכס במרכז נובעת מריכוז הכוח שעתיד להיות לקבוצת מליסרון-בריטיש ברמה הארצית בכלל, ולכן הממונה אפשרה למליסרון לבחור נכס אחד מבין שלושה.