למרות המחאות: יוקמו ועדות חקירה לארגוני שמאל קיצוניים

ועדת הכנסת אישרה הצעת החוק של מפלגת ישראל ביתנו להקים ועדות חקירה פרלמנטריות נגד ארגוני השמאל שפועלים בישראל, ודרכי המימון שלהם

ועדת הכנסת אישרה היום (ד') את הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) להקים ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת ארגוני השמאל הקיצוניים הפועלים בישראל ודרכי המימון שלהם. ההחלטה התקבלה בוועדה ברוב של 10 חברי כנסת שהצביעו בעד, מול 6 מתנגדים מהאופוזיציה.

בראשות ועדת החקירה שתוקם בנושא מעורבות ממשלות זרות במימון ארגונים ישראלים וברכישת קרקעות בישראל, יעמוד ח"כ דני דנון יו"ר, והחברים בה יהיו חברי הכנסת ציפי חוטובלי, אנסטסיה מיכאלי, אריה אלדד ואברהם מיכאלי.

בראש וועדת החקירה בנושא פעילות ארגונים ישראלים הנוטלים חלק בדה-לגיטימציה של צה"ל תעמוד ח"כ פאינה קירשנבאום, והחברים בה יהיו ח"כ זאב אלקין, מירי רגב, אורי מקלב וניסים זאב. סיעות האופוזיציה (למעט ישראל ביתנו) החליטו לא להיות מיוצגות בוועדות החקירה.

ההצבעה נקבעה להבוקר לאחר דיון סוער וקולני אתמול בוועדת הכנסת. בדיון בהצעה לסדר, בוועדה בראשות יריב לוין, השתתפו נציגי מפלגות השמאל והערביות, ונציגים מהליכוד ומישראל ביתנו, יוזמי הצעת החוק. נציגי המפלגות הערביות המשיכו לקרוא קריאות של אנטי דמוקרטיה, ואילו קולות הנגד דיברו על הנזקים שעושים ארגוני השמאל הקיצוניים לישראל.

נזכיר, כי בתחילת ינואר, בסיום הצבעה סוערת במליאת הכנסת, 41 חברי כנסת הצביעו בעד ו-17 התנגדו, מה שהביא לאישור בקריאה טרומית של ההצעה של קירשנבאום לבדוק את הארגונים הקיצוניים וגורמי המימון של פעילותם בישראל. ההצעה זכתה לתמיכה של הליכוד ושאר מפלגות הימין וגם של כמה מחברי סיעת קדימה. האישור במליאה גרר מחאה גדולה בקרב השמאל בישראל שקרא לנציגיו לא לשתף פעולה עם ועדות החקירה.