ענת קם בדרך להסדר טיעון: תואשם רק במסירת מידע אסור

כך דווח בגלי צה"ל ■ עפ"י ההסדר שיוגש לביהמ"ש ביום ראשון הקרוב, קם לא תורשע בעבירה של פגיעה בביטחון המדינה ■ עורך דינה: אנו סבורים כי אין מקום בכלל למאסר

הפרקליטות וסנגוריה של ענת קם הגיעו להסדר טיעון, שיוצג בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ביום א' הקרוב - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי ההסדר, קם לא תורשע בעבירה של פגיעה בביטחון המדינה, אלא רק בהחזקת מידע ומסירת מידע שאסור היה לה למסור לאחרים. מסתמן כי המדינה מצידה לא תבקש עונש של יותר מ-9 שנות מאסר.

לפי העסקה, יושמט סעיף הריגול מכתב האישום של קם, ובכך תרד מן הפרק האפשרות כי היא תרצה עונש של מאסר עולם. העונש המירבי על העבירות הנוכחיות עומד על עד 15 שנות מאסר.

נזכיר כי בינואר 2010 הוגש נגד ענת קם כתב אישום בגין בגניבת למעלה מ-2,000 מסמכים צה"ליים סודיים כשהייתה חיילת, ובמסירתם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

בחודש ספטמבר האחרון פורסם כי בין פרקליטיה של קם ופרקליטות המדינה מתגבש הסדר טיעון, לפיו קם תואשם בעבירה המוגדרת ריגול חמור, אך ללא כוונה לפגוע בביטחון המדינה, אלא רק בסעיף של איסוף, החזקה ומסירה של חומר סודי.

במסגרת "פרשת קם" נאשמת קם כי במהלך שירותה הצבאי כפקידה בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יאיר נווה, גנבה למעלה מ-2,000 מסמכים סודיים, בהם פקודות מבצע, סדרי כוחות ועוד. את המסמכים אלה מסרה לבלאו.

איתן להמן, עורך דינה של קם אמר בגלי צה"ל כי "היא הייתה מעודכנת בכל פרטי התהליך. אני סבור שההסכם שהגענו אליו הוא נכון וראוי. הפרקליטות רואה כאן פוטנציאל לפגיעה בבטחון המדינה. אנחנו יודעים היום שלא הייתה שום כוונה לפגוע בבטחון המדינה והוא גם הכפיף עצמו לצנזורה".

"אנחנו עדיין בשלב מוקדם, אין עדיין הסכמה לעניין העונש. אנחנו סבורים שאין מקום בכלל למאסר, המדינה סבורה אחרת. לקראת יום ראשון זה יתבהר. חלק מההסדר זה שתהיה אפשרות שלה לצאת גם ממעצר בית. התיק צפוי להדחות עכשיו במספר חודשים. אני מקווה שכאשר בית המשפט יקבל את התמונה המלאה התיק כולה יסתיים בקול ענות חלושה".