המהומות במצרים שינו את הערכת הבנקים בנוגע לבורסה?

הפועלים: רמת הסיכון בשוק עלתה בטווח הקצר; דעה חיובית כלפי הבורסה בראייה ארוכת טווח ■ לאומי: המימוש בשוק המניות המקומי עלול להימשך בטווח הקצר

המהומות במצרים והעלייה באי-הוודאות הביטחונית גרמו לבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, להדגיש במסגרת הסקירה השבועית את פרמיית הסיכון בשוק המקומי והאפשרות למימוש רווחים בבורסה הישראלית בטווח הקצר.

כלכלני הפועלים ממשיכים אומנם להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק זה בראייה ארוכת טווח, אך מודעים לעובדה כי בטווח הקצר רמת הסיכון עלתה בשבוע האחרון, בעיקר נוכח האירועים במצרים. בהתאם, מעריכים כלכלני הבנק כי בטווח הקצר ייתכנו מימושי רווחים בבורסה לאחר גל העליות האחרון, אשר הביא את מדדי המניות הכבדות לרמות שיא חדשות. חרף זאת, סבורים בפועלים כי בסיכומה של 2011 תירשם תשואה עודפת בשוק המניות המקומי על פני חלופות ההשקעה הסולידיות.

בפועלים מדגישים כי במישור המקומי הכלכלה הישראלית נראית מצוין, עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה ושוק העבודה. שיפור בתוצאות החברות, הערכה שמתחזקת עם פרסום סקר החברות של בנק ישראל, וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראייה לעתיד, מעניקים אף הם תמיכה לשוק המניות.

לסיכום, כלכלני הבנק מעדיפים השקעה במניות בודדות ולא באמצעות מדדים, כאשר בחלוקה ענפית הם רואים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, וחברות הפועלות בענפים הבסיסיים, כגון פרמצבטיקה ודשנים. בין המניות המומלצות ניתן למנות את בזק , טבע , גזית גלוב , שופרסל , כיל , דלק רכב , גולף ונייס .

לאומי: המימוש בשוק המניות המקומי עלול להימשך בטווח הקצר

כלכלני לאומי מעריכים כי המימוש בשוק המניות המקומי בהשפעת המצב הגיאו-פוליטי עלול להימשך בטווח הקצר, שכן הרעה אפשרית במצב הגיאו-פוליטי עלולה להביא לעלייה נוספת בפרמיית הסיכון של השוק המקומי, לירידה בתיאבון לסיכון של המשקיעים (בפרט הזרים) ולהסטת כספים לאפיק הסולידי.

עם זאת, במבט ל-2011, מעריכים בלאומי כי המגמה החיובית תימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה, אך נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר.