רשות ני"ע תפיץ שאלון לבחינת הממשל התאגידי בחברות

עושים סדר: שאלון מפורט יאפשר למשקיעים לבחון את איכות הממשל התאגידי בחברה בה הם מתכוונים להשקיע ■ רשות ני"ע: "מדובר בכלי חשוב, בעיקר למשקיעים מוסדיים"

אחרי שביצעה מהלכים שונים בתחום ההשקעות בסקטור הגז והנפט ונכנסה גם לתחום הכנסים המפנקים (מדי) ליועצי השקעות - ממשיכה היום רשות ניירות ערך וחונכת צעד נוסף במאמציה להגברת השקיפות עבור ציבור המשקיעים בבורסה של תל אביב.

מדובר בשאלון אחיד שאותו יכולים למלא המשקיעים בעצמם לגבי החברות בהן הם מעוניינים להשקיע, ובאמצעותו להעריך את איכות הממשל התאגידי בחברה - עובדה שלה יכולה להיות השפעה על החלטת ההשקעה.

כיום, מסבירים ברשות, "מפרסמים התאגידים גילוי יבש, שאינו תורם בהכרח מידע מהותי למשקיע, מקשה על תמחור אפקטיבי והשוואתי של איכות הממשל התאגידי, ובכך גם מסכל את תכליתן של דרישות הגילוי".

בין הקטגוריות בהן מטפל השאלון ניתן למנות את: עצמאות הדירקטוריון, כשירות וכישורי הדירקטורים, ישיבות הדירקטוריון והפרדה בין תפקידי המנהל הכללי ויושב ראש הדירקטוריון, עצמאות ועדת הביקורת, תפקידי ועדת המאזן בעבודתה המקדימה לאישור הדוחות הכספיים, ועוד.

"השאלון ישמש גם את הגופים המוסדיים לצורך הערכת המימשל התאגידי בחברות בהן הם שוקלים להשקיע", מסבירים ברשות וטוענים כי אימוץ ויישום שלו יחסוך עבור הגופים השקעה נצרכת בתשתיות מחקר עצמאיות.