תגיד מילה, אלוהים

בטח יש בין הרבנים והפוסקים שרלטנים, אבל איך נדע מי אם אלוהים לא יאיר את עינינו?

שמעתי על הצו למעצרו של הרב דב ליאור בחשד להסתה להרג לא-יהודים. הוא טען כי דבריו הם "על דעת התורה". הוא טען כי מעצרו מהווה "ביזוי כבוד התורה". זה העלה אצלי את המחשבה שאם יש מישהו שהייתי רוצה לראיין אותו, זה אלוהים. אני מת, מת לראיין אותו.

לכאורה זה אבסורד, כי אני לא מאמין בקיומו של אלוהים, כך שיש כאן סתירה. כי אם אני רוצה לראיין אותו, משמע שאני כן מאמין שהוא קיים; ואם אני לא מאמין, אז מה הסיפור שלי?

אז ככה: באופן עקרוני אני לא בטוח שכל מה שאני חושב הוא בהכרח נכון (צניעות היא תכונה יפה, חבל שאין לי אותה). כלומר, למרות שאני לא מאמין, יכול להיות שאני טועה. אז לצורך מאמר זה, בואו נניח שיש אלוהים.

אלוהים לכל דעה?

מה בדיוק אני רוצה לשאול את אלוהים? קודם כל אני רוצה לבקש ממנו שיעשה סדר בבלגן שנוצר אצלי בכל מה שקשור אליו ולתורתו.

כל יום אני שומע רב כזה או אחר מדבר בשם האלוהים, ופוסק הלכות בשם התורה. הבעיה היא שכמעט אין דעה אחת; כל רב מושך לכיוון אחר, מפרש ופוסק אחרת. אני מתחיל לחשוב שאולי יש יותר מאלוהים אחד, אולי יש אלוהים לכל דעה.

אבל הרבנים כולם, בעצם כל המאמינים, טוענים בתוקף שיש אלוהים אחד, ואין בלתו.

אלוהים זקוק לדובר

קודם כל הייתי שואל את אלוהים אם הוא הסמיך מישהו לדבר בשמו, ואם כן - את מי? שנדע אחת ולתמיד.

בטח יש בין הרבנים והפוסקים לא מעט שרלטנים, אבל מי? איך נדע, אם אלוהים לא יאיר את עינינו? אולי הוא צריך לקחת לעצמו דובר, שבמקרה הצורך ייתן לנו את הגירסה הרשמית שלו, כדי שלא נצטרך להיות תלויים ברבנים.

דבר שני הייתי שואל את אלוהים, בנימוס רב, אם לדעתו הוא עדיין רלבנטי. בכל זאת עברו אלפי שנים, אולי הוא התעייף, אולי התייאש, אולי הוא נשחק מרוב השימוש שעושים בו כוהנים מכל הדתות.

דעת תורה?

כדי שהריאיון יהיה אקטואלי, הייתי שואל את אלוהים מה דעתו על הספר "תורת המלך", המתיר בתנאים מסוימים את דמם של לא-יהודים. את הספר כתבו שני רבנים, אבל רבים, ביניהם ליאור, תומכים ב"רעיונותיו". האם זה נכון שדבריהם הם "דעת תורה", כפי שטוען ליאור? אתה, אלוהים, מאשר זאת? תגיד מילה, שנדע.

בינתיים שהמשטרה תשאל

לפני שאזכה לתשאל את אלוהים, תוכל המשטרה לתשאל את הרב ליאור, לאחר שהוצא צו למעצרו בגין חשד להסתה לגזענות ולאלימות.

יהיה על המשטרה לחץ עצום בעניין הזה. אין סיבה להיבהל או להתקפל. ליאור לא מייצג דבר חוץ מאשר את עצמו, את גזענותו, רשעותו וצרות-עינו. הוא בטח לא מייצג את אלוהים. אם, כמובן, הוא קיים.