התעשייה מתרחבת: מדד מנהלי הרכש על 58.5 נק' בינואר

רמת המדד מצביעה מזה שישה חודשים על התרחבות בפעילות ■ כלכלני הפועלים: מגזר התעשייה בולט לחיוב בתקופה זו בכל העולם, וישראל לא שונה מבחינה זו

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ינואר 2011 רשם ירידה קלה של 0.6 נקודות לרמה של 58.5 נקודות. רמת המדד מצביעה מזה שישה חודשים על התרחבות בפעילות התעשייה הישראלית. התרחבות זו נתמכת בגידול מתמשך בביקושים המקומיים ובביקושים ליצוא.

רכיב התעסוקה במדד רשם עלייה של 7.5 נקודות, לאחר ירידה חדה בחודש הקודם. בולטת עלייה חדה של 12.1 נקודות ברכיב מחירי חומרי הגלם, ומדד זה הגיע לרמה גבוהה של 82.6 נקודות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה לרמה של 57.2, בין הרמות הגבוהות ביותר שנמדדו אי-פעם. המדד שנמצא מזה תשעה-עשר חודשים מעל רמת ה-50 נקודות. בכל המדינות המשתתפות בסקר נמצא המדד ברמה גבוהה המעידה על התרחבות הפעילות היצרנית. במדינות רבות באירופה כמו גרמניה, איטליה ובריטניה נמצא המדד סביב רמות השיא והמדד האמריקני שעלה לרמה של 60.8 הגיע לרמתו הגבוהה ביותר בשש השנים האחרונות.

בבנק הפועלים מציינים כי מדד מנהלי הרכש נותר יציב בקירוב בחודש ינואר, ורמתו מצביעה על ציפיות להמשך התרחבות הפעילות במגזר התעשייה. מגזר התעשייה בולט לחיוב בתקופה זו בכל העולם, וישראל לא שונה מבחינה זו.

האינדיקטורים שמפרסמת הלמ"ס למגזר התעשייה מצביעים אף הם עם מגמת התרחבות בפעילות: מדד הייצור התעשייתי חזר לעלות בחודשיים האחרונים, לאחר מגמת ירידה של ארבעה חודשים, והיצוא התעשייתי גדל אף הוא בקצב מהיר בשלושת החודשים האחרונים.