מצעד האפליקציות השבועי לאייפון ולאייפד: והפעם - דיאטה

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone), אייפד (iPAD) ואנדרואיד. בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-09.02.11, יום רביעי בשעה 23:28.

אפליקציות גימיק זה נחמד. כך נחשפנו לibear המפורסמת, אפליקציית המצת של זיפו. לרוב, כל מי שמחזיק אייפון או סמארטפון בעל יכולת הורדת אפליקציה מצא עצמו לא פעם מראה לחברים או מכרים סביבו אפליקציית גימיק משעשעת שהוריד לא מכבר.

ליאור סושרד, כוכב ריאליטי ותיק שהפך מותג גם בלוס אנג'לס, השיק שתי אפליקציות קסמים ולקח את זה שלב קדימה. הראשונה שבהן היא iKnow You אשר מבטיחה למשתמש למצוא בעזרת טלפתיה, כביכול, את מספר הטלפון של הבחורה שיושבת לידך בבר.

אפליקציה נוספת מאותה הסדרה היא Supernatural Firestarter, אשר מאפשרת לבצע תעתוע אש משעשע: הקהל (חברים סביב האייפון) בוחר איזה נר לכבות מתוך ארבעה נרות דולקים וה"קוסם" מכבה אותו על ידי נשיפה לכיוון המסך (מי שהיה זריז הצליח להוריד אותה בחינם בשבוע הראשון להשקה). הרעיון מקורי ושימוש באפליקציה בהחלט יכול לקחת שיחה צולעת שלב קדימה. לסקרנים שביניכם זה יעלה 99 סנט.

iPad

Israel Hayom Newspaper

לא פעם כתבתי על עיתונות באייפד ובטאבלט בכלל. התחזיות אומרות שמדבר בעיתונות הדור הבא. החינמון "ישראל היום", שנגס בנתח השוק בישראל במהירות רבה, מצליח פחות בתחום הטאבלטים. אמנם האפליקציה נמצאת במקום הראשון בחנות יותר משבוע, אבל היא לקחה את העיתון כפי שהוא והכניסה אותו לאייפד. לא נעשתה חשיבה על המדיום, התאמה למכשיר או אפיון נכון של הממשק.

במקרה הזה, למרות החשיבות של איכות הסביבה ובזבוז הנייר, עדיין כדאי לחכות לפקק בבוקר ולקחת גיליון ממחלקי העיתונים החייכנים.

Tap-Translate

במקום החמישי באפליקציות בתשלום בחנות האפליקציות באייפד מצויה Tap-Translate - האפליקציה מאפשרת תרגום בלחיצה בזמן גלישה בספארי. בעוד שכל אפליקצית תרגום מצריכה ניווט בין מספר אפליקציות, עם זו ניתן פשוט לסמן את הטקסט לתרגום ולקבל פופ-אפ עם התרגום בשפה המבוקשת. ניתן לתרגם פסקאות, ביטויים ואפילו עמודים שלמים - וניתן לקבל את התרגום גם בקול. האפליקציה תומכת בלא מעט שפות ועולה 1.99 דולר.

Volkswagen Touareg Challenge

מותגי רכב ברחבי העולם משקיעים רבות באפליקציות בכלל, ובסלולר בפרט. פולסווגן משיקה משחק חדש עם פולסווגן Touareg אשר נמצאת במקום השביעי בחנות באייפד.

מדובר במשחק מירוצים מושקע ומתוכנן היטב. עם תחילת המשחק ניתן לבחור בין הדגם ההיברידי לבין ה-v6 TDI. לאחר בחירת הדגם בוחרים את הצבע ואת סוג צלחות הגלגלים ומשחקים עזרת מגע במסך או הזזת האייפד פיזית.

נראה שפולסווגן חשבו על הכל, מלבד טבלת ניקוד לכל אחד מהמשחקים והוראות ברורות ניתן למצוא את סניפי החברה, לשתף בפייסבוק, טוויטר או אימייל לעבור לאתר פולסווגן ולהזמין נסיעת מבחן על ידי מילוי הפרטים. זו דוגמא מצויינת ליצירת מעורבות לקוחות יחד עם מסרים שיווקיים והנעה לפעולה. גם בארץ המודל הזה יכול לעבוד.

IPhone

כמות השקות אפליקציות ישראליות בחנות ממשיכה לגדול. השבוע הושקו CountEat ואצבע שתופסות את המקום הראשון והשלישי בחנות.

אצבע היא אפליקציה פשוטה מאוד, דומה למה שעשו NETEX ואתרים נוספים, לפני מספר שנים באינטרנט. האפליקציה מרכזת את כל האתרים הפופולרים והשימושיים כאייקונים המובילים אליהם מתוך האפליקציה. חלקם מותאמים לגודל המסך הסלולרי וחלקם לא. האם גם באייפון, שהגלישה בו היא אפליקטיבית לעומת המחשב הביתי, יש צורך במקום אחד שמאגד מספר אתרים?

במקום השלישי כאמור - שיטה חדשה לספירת קלוריות, CountEat. צחי כנען, דיאטן אשר פיתח שיטת ספירת קלוריות ייחודית אשר פועלת על פי קטלוג ארוחות על פי קטגוריות (השיטה רשומה על ידו כפטנט ישראלי אמריקאי), משיק אפליקציה חדשה אשר מפיצה את הבשורה למשתמשי האייפון.

עם הכניסה לאפליקציה תתבקשו להגדיר משקל, גובה, רמת פעילות גופנית וכתובת מייל לקבלת הנתונים. מיד עם סיום הזנת הפרמטרים תקבלו פלט על כמות הקלוריות הנצרכת על ידכם וטווח הקלוריות שעליכם לצרוך על מנת לרזות.

במהלך תקופת הדיאטה יהיה עליכם להוסיף כל ארוחה במהלך היום ולקטלג אותה על פי אחת מתוך 5 הקטגוריות הייחודיות לשיטה של כנען וכך תוכלו לקבל נתוני ארוחות, סטטיסטיקות וכמובן להבין אם הינכם בטווח ההרזייה הבריאה ללא צורך בידע על כמות הקלוריות המדוייקת במזון שצרכתם.

זוהי אפליקציה מצוינת, ממוקדת, עם ממשק נוח שעובד גם אם יש צורך להיכנס ולהזין את נתונים במהלך היום. בהצלחה.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com